Student rozšíří již získané základní vědomosti o problematice výuky cizího jazyka s důrazem na specifika německého jazyka. Zvládne terminologii didaktického diskurzu česky i německy. Student definuje jazykové dovednosti a specifika práce s nimi, uvědomuje si provázanost všech činitelů a forem vyučovacího procesu. Získá nejen znalosti o problematiku evaluace (hodnocení) a korekce chyb, ale i obecný přehled o jazykové politice sjednocující se Evropy a jejích principech a dokumentech. Osvojí si základy analýzy učebních materiálů.
Student získá před vstupem do vlastní praxe povědomí i o některých specifických oblastech didaktiky německého jazyka, př. lingvodidaktika, problematika výuky německého jazyka u dětí s poruchami učení, projekty a instituce podporující učitele a studenty při studiu a zdokonalování se v cizím jazyce, aj. Student se rovněž seznámí s možnostmi využití interaktivní tabule v DaF vyučování.
Seznámit studenty se zvukovými formami jazyka a jejich fungováním. Pracovat s jevy zatíženými interferencí. Dosáhnout úrovně výslovnosti C1.1. Vytvořit povědomí o důležitosti sebereflexe a autoevaluace Zprostředkovat sebereflexní strategie a autoevaluační strategie Vést studenty k uvědomění si vlastního učebního pokroku a jeho zlepšení Vést studenty k odhadnutí svých výslovnostních dovedností a jejich rozvíjení Získat profesní náhled na autoevaluaci a sebereflexi a na jejich důležitost pro kvalitu výuky
Cílem předmětu je prohloubit znalost složitějších větných struktur a získanou znalost procvičit na složitějším jazykovém materiálu. Student je tedy schopen po absolvování předmětu pracovat se složitými větnými strukturami na úrovni C1+, chápat strukturu složitějších vět. Studující procvičuje teoretické znalosti z oblasti morfologie a syntaxe prakticky, aplikuje je při vytváření složitějších jazykových struktur. V semináři se pracuje nejen se složitějšími větnými strukturami, ale i se širší a složitější slovní zásobou.
Vybavit studenty teoretickými znalostmi o stavbě německé věty. Získat potřebné dovednosti pro správné tvoření a užívání vět v ústní i písemné komunikaci. Studenti se seznámí s hlavními rysy a principy valenční gramatiky. Během celého semestru je zároveň teoretické vědění aplikováno prakticky - studenti procvičují v seminářích tvorbu složitějších větných konstrukcí
Cílem předmětu je vybavit budoucího učitele prvního stupně teoretickými znalostmi a jazykovými kompetencemi pro efektivní ranou výuku NJ na prvním stupni základní školy. Rozlišit obsah a cíl předmětu, získat přehled o vyučování NJ na 1. stupni ZŠ a jeho prioritách, vnímat provázanosti jednotlivých činitelů vyučovacího procesu. Seznámit studenty s metodami nácviku jednotlivých jazykových prostředků a dovedností. Cílem je rovněž osvojit si základní terminologii didaktického diskurzu jak v češtině, tak v němčině.