Studenti se seznámí s teorií oboru dramatická výchova a s praxí divadelní tvorby v hodinách dramatické výchovy. Seznámí se se základními principy a vývojem dramatického umění a jeho vztahů ke školní praxi (divadlo s dětmi, divadlo pro děti, divadlo ve vyučování). V praktické části budou studenti ve skupině pracovat na vytvoření menšího inscenačního tvaru a využijí přitom různých výrazových prostředků. Důležitou součástí předmětu je také rozvíjení schopností reflektovat divadelní inscenaci a její hodnoty pro školní praxi. U závěrečné zkoušky studenti prokážou zvládnutí teorie dramatické výchovy a prokážou schopnost tvůrčí aplikace základních principů, metod a technik do pedagogické praxe.
Studenti se seznámí se základy dramatického umění a jeho teorií využitelnou v procesu dramatické výchovy. Poznají výstavbu dramatické situace a její pedagogické využití v práci učitele na prvním stupni ZŠ. Předmět je zaměřen na budování kompetencí pro samostatnou práci s technikami rolové hry, jednání v dramatických situacích, a využitím příběhu pro výstavbu dramatické lekce. Důležitou součástí je seznámení a praktické ověření technik strukturovaného výchovného dramatu.
Studenti se seznámí se základními principy a vývojem dramatického umění a jeho vztahů ke školní praxi (divadlo s dětmi, divadlo pro děti, divadlo ve vyučování). V praktické části budou studenti ve skupině pracovat na vytvoření menšího inscenačního tvaru a využijí přitom různých výrazových prostředků. Důležitou součástí předmětu je také rozvíjení schopností reflektovat divadelní inscenaci a její hodnoty pro školní praxi. U závěrečné zkoušky studenti prokáží zvládnutí teorie dramatické výchovy a prokáží schopnost tvůrčí aplikace základních principů, metod a technik do pedagogické praxe.
Předmět je zaměřen na praktické seznámení se základními herními principy používanými v dramatické výchově (volná hra, dramatická hra, hra v roli). Studenti se budou věnovat rozvíjení své schopnosti a dovednosti vyjadřovat základní emoce a rozpoznávat je v chování a jednání druhých, rozlišovat herní a reálnou situaci, pracovat s herními pravidly. Naučí se vstupovat do jednoduchých rolí a přirozeně v nich jednat.
Studenti získají přehled o teoretických souvislostech i realitě inkluzivního vzdělávání, včetně porovnání inkluzivních přístupů ve školské praxi vybraných evropských zemí.
Cílem předmětu je osvojení základních znalostí, dovedností a postojů v oblasti procesu socializace a významu přirozeného prostředí a prostředí výchovně vzdělávacích institucí ve výchově. Studenti budou na základě přednášených témat a studia odborné literatury schopni kriticky zhodnotit dané okruhy problémů ve vztahu k pedagogické praxi (prostředí 1. stupně ZŠ).
Prokázat odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti k reflexi a hodnocení kvality výuky a rozvinout dovednosti k profesionálně efektivnímu propojování teorie s praxí. Dílčí cíle jsou zaměřeny na rozvoj schopností studentů pro analýzu edukačního procesu, pro vyhodnocení jeho přínosných a slabých stránek a pro využití získaných poznatků ke zlepšování kvality výuky.
Prokázat odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti k reflexi a hodnocení kvality výuky a rozvinout dovednosti k profesionálně efektivnímu propojování teorie s praxí. Dílčí cíle jsou zaměřeny na rozvoj schopností studentů pro analýzu edukačního procesu, pro vyhodnocení jeho přínosných a slabých stránek a pro využití získaných poznatků ke zlepšování kvality výuky.
Prokázat odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti k reflexi a hodnocení kvality výuky a rozvinout dovednosti k profesionálně efektivnímu propojování teorie s praxí. Dílčí cíle jsou zaměřeny na rozvoj schopností studentů pro analýzu edukačního procesu, pro vyhodnocení jeho přínosných a slabých stránek a pro využití získaných poznatků ke zlepšování kvality výuky.

Cílem předmětu je osvojení základních znalostí, dovedností a postojů v oblasti základních dokumentů vztahujících se k oblasti školství, v oblasti uspořádání vzdělávací soustavy ČR, včetně státní správy a samosprávy ve školství a v oblasti práce učitele, jeho práv, povinností a odpovědnosti.

Students gain basic skills in communication with people with disabilities and disadvantages needed to work in the helping professions
Cílem předmětu je prohloubení znalostí didaktických postupů na základních školách. Didaktická analýza jednotlivých témat výchovy ke zdraví.
Cílem předmětu je vybavit studenty kompetencemi, jak zvládat (psycho)didaktické postupy ve výuce výchovy ke zdraví na základních školách, s problémovým vyučováním a metodami hodnocení žáků v oblasti výchovy ke zdraví.
Cílem předmětu je analyzovat nejvýznamnější koncepce výuky v historickém a společenském kontextu a kurikulární problematiku v českém základním vzdělávání, vč. základních dokumentů a standardů, porozumět didaktické transformaci učiva, pochopit didaktickou analýzu učiva a aplikovat její základní kroky na prostředí 1. stupně ZŠ, integrovat vzdělávací obsahy a jejich transdisciplinarní přesahy, formulovat cíle v rovině kognitivní, postojové a psychomotorické, vybrat smysluplný obsah učiva (vč. stanovení základního učiva) a navrhnout a popsat výukové strategie, vybrat a popř. vytvořit učební texty podporující žákovo myšlení a společné vzdělávání, analyzovat způsoby ověřování výsledků učení, zhodnotit možnosti a procesy školního hodnocení, aplikovat pedagogickou diagnostiku (žáka, autodiagnostika učitele, výuka), plánovat a reflektovat pedagogickou práci, vč. přípravy učitele na výuku, pedagogické komunikace a interakce, spolupráce učitel-rodič, využití akčního výzkumu.
Předmět je zaměřený na rozvoj odborných kompetencí z oblasti didaktických koncepcí první pomoci v rámci výuky vzdělávacího oboru Výchova ke zdraví na základních a středních školách. Student si na úrovni zapamatování, porozumění a aplikace osvojí klíčové pojmy z problematiky, která se vztahuje k organizaci, realizaci a evalauci edukačního procesu témat týkající se první pomoci.
Cílem předmětu je uvést studenty do systému komplexní podpory osob se zdravotním postižením v duchu měnícího se paradigmatu zdravotního postižení. Studentům bude představena historie vztahu společnosti k lidem s postižením, budou seznámeni se základní terminologií, získají základní orientaci v relevantní legislativě a v systému podpory v rezortech ministerstva práce a sociálních věcí, ministerstva zdravotnictví a ministerstva školství. Kurz přispěje k rozvoji kompetencí studentů v oblasti individuální, skupinové a komunitní sociální práce s lidmi s postižením. Studenti budou schopni identifikovat systémy, oblasti a metody komplexní podpory poskytované osobám s postižením v kontextu jejich životních drah a v kontextu rovných práv a příležitostí.
Studenti získají přehled o východiscích a principech podpory osob s mentálním postižením v kontextu psychosociálních a kognitivních zvláštností. Osvojí si znalost základní terminologie, seznámí se s etilogií mentálního postižení. Cílem předmětu je rozvíjet u studentů kritické, samostatné myšlení, vystihovat proměny postavení člověka s mentálním postižením ve společnosti, jejich příčiny a důsledky pro teorii a praxi speciálních pedagogiky a příbuzných pomáhajících profesí včetně sociální práce.

Cílem předmětu je získat základní informace o předškolní pedagogice jako vědní disciplíně a o klíčových pojmech, se kterými se budou studující při studiu pedagogických disciplín setkávat. Studenti porozumí novému paradigmatu pedagogiky v procesu transformačních změn v ČR. Získá znalostní a postojový základ pro další aplikaci pedagogické teorie v oboru.

Student se naučí využívat již získané znalosti a dovednosti při plánování vzdělávacího procesu. Seznámí se s možnostmi pedagogické evaluace a individualizace ve vzdělávání. Bude veden k rozvoji prosociálního chování dětí v mateřské škole. Student navrhne plán integrovaného bloku, zdůvodní volbu vzdělávacího obsahu, forem a metod vzdělávání a využití různých forem motivace. V rámci integrovaného bloku student analyzuje edukační situaci z hlediska individualizace ve vzdělávání. Student navrhne činnosti rozvíjející prosociální chování předškolního dítěte. Student obhájí plán integrovaného bloku v rámci kolokvia.

Student si osvojí principy vedení žáků k sebeřízení respektující zásady fungování mozku během komunikace. V konkrétních komunikačních situacích z praxe dokáže volit slova tak, aby neohrožoval sociální potřeby žáků (status, autonomii, důvěru, férovost) a potřebu jistoty a přitom komunikoval dostatečně důrazně a vedl žáky k odpovědnosti za jejich chování a k sebeřízení. Rozpoznává v komunikaci vztahově asymetrické výroky (interpretaci, manipulaci, hodnocení, mentorování, dvojné vazby, popírání vidění, ironie) a popisuje jejich důsledky pro činnost mozku příjemce a pro rozvoj jeho sebeřízení. Naučí se používat popisný jazyk, pátrání po porozumění, zveřejňovat své emoce, vyzývat žáky k navrhování dohod a dávat pozitivní a negativní zpětné vazby. V konkrétních situacích z praxe navrhne, jak by je řešil a svoji volbu zdůvodní s oporou o argumenty z oblasti činnosti mozku během komunikace a s oporou o popis situačního kontextu.