Cílem obecné didaktiky v teoretické rovině je objasňování klíčových didaktických pojmů, jako jsou vzdělání, výchova, vyučování, učení a další, a rozpracovávání teorií vztahujících se k vyučování a učení. Didaktika je také pro učitele profesní vědou, která umožňuje učiteli jednání ve výuce vztahovat k intersubjektivně uznávaným měřítkům. Didaktická teorie může učiteli poskytnout oporu při řešení každodenních problémů ve výuce.
Cílem předmětu je nabídnout studentům/-kám základní představu pedagogiky jako vědy o výchově a vzdělávání v kontextu současné společnosti. V předmětu se zaměříme na podrobný rozbor obsahu obecné a srovnávací pedagogiky a budeme rozvíjet znalost a úroveň analytických schopností a dovedností studenta v těchto pedagogických disciplínách. Předmět je propedeutikou pro další studium ostatních pedagogických disciplín.
Prokázat odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti k reflexi a hodnocení kvality výuky a rozvinout dovednosti k profesionálně efektivnímu propojování teorie s praxí. Dílčí cíle jsou zaměřeny na rozvoj schopností studentů pro analýzu edukačního procesu, pro vyhodnocení jeho přínosných a slabých stránek a pro využití získaných poznatků ke zlepšování kvality výuky.
Uvedení studentů do systému komplexní péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami v duchu současného integračního a inkluzivního paradigmatu speciální pedagogiky. V obsahu je kladen důraz na pochopení specifik vztahu minorit lidí s jednotlivými typy postižení a intaktní majority. Studentům bude představena historie vztahu společnosti k lidem s postižením, budou seznámeni se základní terminologií, s interdisciplinárním konceptem oboru a jeho strukturou, získají základní orientaci v relevantní legislativě a v systému péče ve školství.

Students will be able to discuss relevant English terminology and concepts used in Special and Inclusive Education internationally.

Students will be able to discuss and demonstrate knowledge and skills used to support learners with diverse needs in special and inclusive settings.

Students will able to critique peer reviewed articles on Special and Inclusive Education in English.

Kurz poskytuje studentům prostor pro reflexi a rozvoj profesních kompetencí pedagoga předškolního vzdělávání, zejména pedagogické a didaktické. Student se bude podílet na průběhu edukačního procesu ve vybrané MŠ, praktickými pokusy si ověří své teoretické znalosti. Zkušenosti z kurzu přispívají k tomu, že si student zpřesňuje svůj vztah k profesi učitele MŠ.
Student absolvuje třináct dní praxe ve vybrané mateřské škole, kde pod odborným vedením připravuje, realizuje a analyzuje svou pedagogickou práci z pozice asistenta pedagoga. Praxe mu umožňuje další profesní růst a rozvíjí jeho pedagogické, psychosociální a komunikativní kompetence.
V průběhu náslechové praxe na různých typech MŠ studenti se seznámí s různými možnostmi naplňování RVP PV. V daném zařízení budou pozorovat průběh pedagogického procesu, dle situace a svých osobních dispozic se budou pokoušet navázat komunikaci s dětmi. Tématem následných diskusích bude analýza pozorovaného a prožitého.
Cílem předmětu je vybavit studenty znalostmi, dovednosti a také praktickými zkušenostmi potřebnými k přípravě a realizaci školního ozdravného pobytu v přírodě pro děti předškolního věku.
Cílem předmětu je blíže seznámit účastníky s vybranými alternativními a inovativními směry. Student v rámci kurzu absolvuje exkurzi do jím vybraného předškolního vzdělávání alternativního směru.
Kurz navazuje na znalosti nabyté v předmětu Didaktika rozvoje čtenářské pregramotnosti a prohlubuje je. Cílem kurzu je prohloubit znalosti a dovednosti studentů v oblasti podpory rozvoje čtenářské gramotnosti u dětí předškolního věku. Studenti vypracovávají vlastní portfolio literárních textu pro děti předškolního věku , navrhují vlastní aktivity pro rozvoj jazyka, komunikace, čtenářských dovedností, zpracovávají literární text dle vlastního výběru s využitím vhodných čtenářských strategií. Veškeré poznatky integrují do podoby vzdělávacího celku.
Cílem předmětu je vybavit studenty znalostmi a dovednostmi potřebnými k rozvoji dětí předškolního věku v oblasti přírodních a společenských věd. Student si osvojí základy didaktiky předmětů o přírodě a společnosti v předškolním vzdělávání. Po absolvování kurzu dokáže koncipovat vzdělávací celek zaměřený na některou z oblastí přírodních a společenských věd.
Cílem kurzu je vybavit studenty znalostmi a dovednostmi potřebnými pro naplňování individuálních vzdělávacích potřeb dětí, včetně dětí, které procházejí náročnými životními situacemi. Studenti budou vedeni k přemýšlení a reflexi o nastavení podmínek v předškolním vzdělávání a volbě vhodných vzdělávacích témat a metod. Budou diskutována aktuální společenská témata, která vstupují do vzdělávání, a způsob, jakým na ně může předškolní pedagog reagovat.
Cílem předmětu je získat potřebné znalosti a dovednosti potřebné pro realizaci projektového vzdělávání v praxi mateřských škol. Studenti se seznámí s přínosy projektového vzdělávání pro děti a s možnostmi, jak tuto vzdělávací strategii využít v praxi mateřské školy.
Cílem kurzu je seznámit studenty s aktuálním pojetím čtenářské pregramotnosti v širším kontextu. Studenti získají znalosti o rozvoji řeči a komunikace dětí v předškolním věku, rozvoji předčtenářských dovedností a budou se orientovat v dětské literatuře. Získají dovednosti potřebné k aplikaci teoretických poznatků do praxe v rámci pedagogického plánování.
Cílem předmětu je uvést účastníky do problematiky řízení mateřské školy jako instituce. Seznámit účastníky s požadavky na funkci ředitele, souvisejícími právními předpisy k předškolnímu vzdělávání. Vybavit je poznatky a dovednostmi, které jim umožní úspěšně absolvovat přijímací řízení, vytvořit koncepci školy, prezentovat své vize.