Cílem předmětu je uvést studenty do kognitivní vědy a přiblížit jim z různých perspektiv věd o mysli, jak lidská mysl funguje. V průběhu kurzu budou tak studenti seznámeni s vysoce interdisciplinární disciplín zahrnující celou řadu témat a výzkumných programů z různých oborů, včetně filozofie, informatiky, kognitivní psychologie, neurověd, behaviorální ekonomie a lingvistiky. Dále budou představeny základní pojmy a strategie zaměřené na vysvětlení lidské mysli. Kurz je rozvrhován jednou za dva roky.
- Teacher: Dostálová Ludmila
- Teacher: Polák Michal
- Teacher: Kovačková Kateřina
Uvést studenty do četby odborných německých textů z oblasti humanitních věd, především filosofie, religionistiky, estetiky a historie. Aktivovat jejich dosavadní znalosti německého jazyka a upevnit je četbou méně náročných odborných textů, na nichž si student osvojí základní odbornou německou terminologii humanitních věd. Připravit studenty k úspěšnému zvládnutí předmětu KFI/NOH.
- Teacher: Balcarová Markéta
- Teacher: Blahutková Daniela
- Teacher: Jeřábek Martin
- Teacher: Königsmarková Andrea
- Teacher: Krucká Jana
- Teacher: Šíp Martin
- Teacher: Ambrožová Lenka
- Teacher: Jiráková Karolína
- Teacher: Matějková Tereza
- Teacher: Špiclová Zdeňka
- Teacher: Ambrožová Lenka
- Teacher: Jiráková Karolína
- Teacher: Matějková Tereza
- Teacher: Špiclová Zdeňka
- Teacher: Babůrková Květová Eliška
- Teacher: Bílková Jitka
- Teacher: Blahutková Daniela
- Teacher: Boháček Kryštof
- Teacher: Černá Jana
- Teacher: Demjančuk Nikolaj
- Teacher: Dostálová Ludmila
- Teacher: Hečková Petra
- Teacher: Jiráková Karolína
- Teacher: Kastnerová Martina
- Teacher: Kočandrle Radim
- Teacher: Křížková Červená Radka
- Teacher: Mišterová Ivona
- Teacher: Paitlová Jitka
- Teacher: Pavlas Petr
- Teacher: Ševčík Miloš
- Teacher: Špiclová Zdeňka
- Teacher: Suchánek Drahomír
- Teacher: Tydlitátová Věra
- Teacher: Bílková Jitka
- Teacher: Blahutková Daniela
- Teacher: Boháček Kryštof
- Teacher: Černá Jana
- Teacher: Demjančuk Nikolaj
- Teacher: Dostálová Ludmila
- Teacher: Hečková Petra
- Teacher: Kaše Vojtěch
- Teacher: Kastnerová Martina
- Teacher: Kočandrle Radim
- Teacher: Kratochvíl Miloš
- Teacher: Křížková Červená Radka
- Teacher: Mišterová Ivona
- Teacher: Murgaš Jaromír
- Teacher: Paitlová Jitka
- Teacher: Pavlas Petr
- Teacher: Ševčík Miloš
- Teacher: Suchánek Drahomír
- Teacher: Tydlitátová Věra
- Teacher: Wagnerová Lada
- Teacher: Dach Stefanie
- Teacher: Polák Michal
- Teacher: Boháček Kryštof
- Teacher: Dostálová Ludmila
- Teacher: Moural Josef
Cílem předmětu je uvést studenty do problematiky filozofie mysli, především do vztahu mysli a těla. Kurz je zaměřen na prozkoumání a zhodnocení této tematiky ve třech obdobích: koncepce rané a novověké, položení základů samostatné badatelské oblasti v 19. století, současná filosofie mysli. V rámci kurzu budou studentům představena díla zásadních autorů zabývajících se filosofií mysli a bude provedena analýza a zhodnocení konkrétních částí těchto děl.
- Teacher: Polák Michal
- Teacher: Blahutková Daniela
- Teacher: Sommerová Adéla
Cílem předmětu je uvést studenty do problematiky studia dějin výtvarného umění, představit základní metodické přístupy a podat přehled o hlavních tématech výzkumu a různých praktických aspektech uměleckohistorické práce na příkladech umění od středověku do počátku moderní doby.
Seminární cvičení rozvíjejí vybrané problémy spojené s dějinami umění, poznáním, analýzou a interpretací uměleckého díla, a to jak v rámci jednotlivých uměleckých stylů, tak na konkrétních problémech napříč styly. Dále se student seznámí se základními principy památkové péče a současného muzejnictví. Součástí semináře je návštěva Západočeské galerie v Plzni, případně další sbírkotvorné instituce.
- Teacher: Čechura Martin
- Teacher: Gersdorfová Zlata
Cílem předmětu je uvést studenty do problematiky analytické filozofie a představit jim souvislý přehled analytické filozofie, od jejího založení (G. Frege, B Russell, L. Wittgenstein, G, E. Moore) až po současné rozdělení analytické filozofie na filozofii jazyka, filozofii logiky a filozofii mysli. Podat jim systematický přehled témat, jimiž se analytická filozofie zabývá. Představit filozofické problémy jako problémy jazyka. Rozebrat a zhodnotit zásadní směry a systémy uvnitř analytické filozofie, jejich hlavní představitele, myšlenky a pohled na svět. Kurz je rozvrhován jednou za dva roky.
- Teacher: Dostálová Ludmila
- Teacher: Kratochvíl Miloš
- Teacher: Ševčík Miloš
Uvést studenty do četby odborných ruských textů z oblasti humanitních věd, především filosofie, religionistiky, estetiky a historie. Aktivovat jejich dosavadní znalosti ruského jazyka a upevnit je četbou méně náročných odborných textů, na nichž si student osvojí základní odbornou ruskou terminologii humanitních věd. Připravit studenty k úspěšnému zvládnutí předmětu KFI/ROH.
- Teacher: Franta Anastasiia Iljinična
- Teacher: Magdová Marcela
- Teacher: Němcová Bohuslava
- Teacher: Dach Stefanie
- Teacher: Dach Stefanie
- Teacher: Dach Stefanie
Cílem předmětu je uvést studenty do problematiky teoretických otázek jazyka. V jeho průběhu by měli zkoumat základní problémy spojené s filozofií jazyka, např. jeho strukturu, funkci, sémantiky a syntaxe jazyka, vztah jazyka a člověka, myšlení atd.
- Teacher: Dach Stefanie
- Teacher: Ambrožová Lenka
- Teacher: Jirák Petr
- Teacher: Jiráková Karolína
- Teacher: Kočandrle Radim