Student/ka si osvojí základní soubor poznatků z problematiky socializace osobnosti, sociálních skupin, sociální komunikace a rozvíjení dovednosti aplikovat metody sociálně psychologické diagnostiky v praxi.
Student/ka získá ucelený interdisciplinární pohled na nadání, nadané a jejich vzdělávání a osvojí si základní znalosti a dovednosti potřebné pro práci s nadaným dítětem/ žákem.
Cílem předmětu je vybavit studenta teoretickými znalostmi a praktickými dovednostmi pro implementaci kompetenčního rámce absolventa učitelství. Na základě absolvovaných náslechových a blokových praxí bude student schopen detekovat a následně analyzovat klíčová místa výukových situací z psychologického a psychodidaktického kontextu. Díky sebereflexi a znalostí z teorie psychologie i praxe bude schopen navrhovat funkční alterace z psychologického a psychodidaktického hlediska tak, aby byl naplněn edukační cíl daného předmětu.
Cílem předmětu je seznámit posluchače s metodami poznávání osobnosti žáka, které může využívat učitel při pedagogické činnosti. Předmět je zaměřen na diagnostický proces. Studenti si osvojí zásady práce s klinickými a testovými metodami s ohledem na respektování podmínek jejich kvality.
Student/ka si osvojí základní soubor poznatků z problematiky socializace osobnosti, sociálních skupin, sociální komunikace a rozvíjení dovednosti aplikovat metody sociálně psychologické diagnostiky v praxi.
Seznámení s pojetím zdraví dle WHO, získání uceleného souboru poznatků z oblasti prevence civilizačních chorob a psychologických aspektů léčby zdravotních poruch. Seznámení s pravidly zdravého životního stylu a s otázkami výchovy ke zdraví ve školách.
Cílem předmětu je vybavit studenty základními poznatky o psychice dítěte předškolního věku. Student/ka získá ucelený pohled na úroveň psychických jevů u dítěte předškolního věku, a to včetně vývojových odchylek.
Cílem předmětu je vybavit studenty základními informacemi pro práci se žáky s psychickou poruchou.
Seznámení s pojetím zdraví dle WHO, získání uceleného souboru poznatků z oblasti prevence civilizačních chorob a psychologických aspektů léčby zdravotních poruch. Seznámení s pravidly zdravého životního stylu a s otázkami výchovy ke zdraví ve školách.
Student/ka si osvojí institucionální vymezení rodiny a modely rodinného fungování. Uvědomí si psychologický základ výběru partnera a bude znát typy jedinců partnersky rizikových. Pochopí vztahovou asymetrii a strukturu komunikace v rodině. Bude seznámen/a s možnými emocionálními problémy partnerů a posoudí vliv materiálně ekonomických podmínek na rodinné fungování. Na základě analýzy případových studií pozná nesprávné výchovné styly, problémové rodiny a rodiny klinické. Osvojí si principy komunikace s rodiči žáka.
Cílem kurzu je seznámit studenty se základní psychologickou terminologií a hlavními přístupy v psychologii. Předmět shrnuje základní poznatky o psychických procesech s důrazem na procesy poznávací. Pozornost bude rovněž věnována emočním a motivačním procesům.

Předmět je zaměřený na rozvoj odborných kompetencí z oblasti pozitivní psychologie jako jedné z aplikovaných psychologických disciplín podporující psychické zdraví. Student si na úrovni zapamatování, porozumění a aplikace osvojí klíčové pojmy z problematiky, která se vztahuje k teoriím posilování pozitivního vnímání sebe sama a okolních skutečností. Součástí předmětu je introspektivní analýza vlastního vnímání životních událostí.

Cílem kurzu je vybavit studenty učitelství 1. stupně základními poznatky o psychickém vývoji, o vývojových změnách v životě jedince a jejich variabilitě s důrazem na aplikaci v praxi. Na základě analýzy vývojových period rozvíjet schopnost studentů 1. stupně chápat potřeby a zvláštnosti chování a prožívání jedinců, a to s důrazem na žáky v mladším školním věku.

Cílem je dovést studenta, aby si osvojil základní terminologii obecné psychologie a psychologie osobnosti. Zdokonalil své znalosti v oblasti analýzy poznávacích procesů a struktury osobnosti. Naučil se aplikovat získané poznatky při řešení praktických pedagogicko- psychologických problémů.

Cílem předmětu je seznámit posluchače se sociálními aspekty formování osobnosti a jejím chováním v sociálních situacích.
Rozvinutí dovedností efektivního jednání na základě praktických cvičení v komunikativních dovednostech.
Cílem předmětu je vytvoření osobního programu relaxace použitelného v prevenci psychosomatických chorob, získání přehledu o duševním zdraví a prevenci a redukci stresu.
Cílem předmětu je seznámit posluchače se sociálními aspekty formování osobnosti a jejím chováním v sociálních situacích.
Pedagogicko-psychologická diagnostika žáka je klíčovým vstupem pro pochopení a porozumění žákovi v rámci edukačního procesu. Pedagogicko-psychologická diagnostika má svoje obecné charakteristiky, které jsou však možné proměnné v rámci oborové diagnostiky, neboť každý obor má ještě své specifické požadavky na žáka a učitele, které je nutné zohlednit ve výuce. V předmětu bude věnována primárně pozornost psychickým dysfunkcím, které jsou typické pro daný věk žáků a informacím, jak s tím může ve výuce zacházet nejen sám učitel, ale jaké možné další subjekty (ve školském systému ale i mimo sektor školství) může pozvat k řešení situace.