Cílem předmětu je vytvoření osobního programu relaxace použitelného v prevenci psychosomatických chorob, získání přehledu o duševním zdraví a prevenci a redukci stresu.
Cílem předmětu je seznámit posluchače se sociálními aspekty formování osobnosti a jejím chováním v sociálních situacích.
Pedagogicko-psychologická diagnostika žáka je klíčovým vstupem pro pochopení a porozumění žákovi v rámci edukačního procesu. Pedagogicko-psychologická diagnostika má svoje obecné charakteristiky, které jsou však možné proměnné v rámci oborové diagnostiky, neboť každý obor má ještě své specifické požadavky na žáka a učitele, které je nutné zohlednit ve výuce. V předmětu bude věnována primárně pozornost psychickým dysfunkcím, které jsou typické pro daný věk žáků a informacím, jak s tím může ve výuce zacházet nejen sám učitel, ale jaké možné další subjekty (ve školském systému ale i mimo sektor školství) může pozvat k řešení situace.