Seznámit studenty a předantickým a především antickým světem, objasnit jeho význam pro další vývoj lidstva.
- Teacher: Breitfelder Miroslav
- Teacher: Kumpera Jan
Objasnit studentům vývoj po druhé světové válce, seznámit je s problamtikou rozděleného světa, zejména agresivitou komunistických režimů i jejich rozkladu pod tlakem demokratického
Západu i s tím, že pádem komunismu dějiny nekončí...
- Teacher: Breitfelder Miroslav
Seznámit studenty s problematikou vývoje poválečného Československa jako totalitního státu pod komunistickou diktaturou i jako kolonie bolševického Ruska (Svazu sovětských socialistických republik).
- Teacher: Breitfelder Miroslav
Cílem předmětu je uvést studenta do základní problematiky světových dějin novověku, přiblížit sociálně-ekonomický vývoj Evropy v druhé polovině 17. a počátkem 18. století, nastínit charakteristiku mezinárodních vztahů v Evropě raného novověku, pomoci mu pochopit velké politické revoluce 17. - 18. století (Anglie, Francie, Severní Amerika a vznik USA), vznik světového trhu a koloniální soupeření, vznik občanské a industriální společnosti 19. století, boj o hegemonii v Evropě a ve světě od konce 18. století,mocensko-ekonomické uspořádání světa a Evropy v druhé polovině 19. a počátkem 20. století, kulturní a vědecký rozmach evropské společnosti.
- Teacher: Breitfelder Miroslav
- Teacher: Morávková Naděžda
Cílem předmětu je uvést studenta do základní problematiky světových dějin novověku, přiblížit sociálně-ekonomický vývoj Evropy v druhé polovině 17. a počátkem 18. století, nastínit charakteristiku mezinárodních vztahů v Evropě raného novověku, pomoci mu pochopit velké politické revoluce 17. - 18. století (Anglie, Francie, Severní Amerika a vznik USA), vznik světového trhu a koloniální soupeření, vznik občanské a industriální společnosti 19. století, boj o hegemonii v Evropě a ve světě od konce 18. století,mocensko-ekonomické uspořádání světa a Evropy v druhé polovině 19. a počátkem 20. století, kulturní a vědecký rozmach evropské společnosti.
- Teacher: Breitfelder Miroslav
- Teacher: Morávková Naděžda
Cílem předmětu je uvést studenta do základní problematiky světových dějin novověku, přiblížit sociálně-ekonomický vývoj Evropy v druhé polovině 17. a počátkem 18. století, nastínit charakteristiku mezinárodních vztahů v Evropě raného novověku, pomoci mu pochopit velké politické revoluce 17. - 18. století (Anglie, Francie, Severní Amerika a vznik USA), vznik světového trhu a koloniální soupeření, vznik občanské a industriální společnosti 19. století, boj o hegemonii v Evropě a ve světě od konce 18. století,mocensko-ekonomické uspořádání světa a Evropy v druhé polovině 19. a počátkem 20. století, kulturní a vědecký rozmach evropské společnosti.
- Teacher: Breitfelder Miroslav
- Teacher: Morávková Naděžda
Cílem předmětu je uvést studenta do základní problematiky světových dějin novověku, přiblížit sociálně-ekonomický vývoj Evropy v druhé polovině 17. a počátkem 18. století, nastínit charakteristiku mezinárodních vztahů v Evropě raného novověku, pomoci mu pochopit velké politické revoluce 17. - 18. století (Anglie, Francie, Severní Amerika a vznik USA), vznik světového trhu a koloniální soupeření, vznik občanské a industriální společnosti 19. století, boj o hegemonii v Evropě a ve světě od konce 18. století,mocensko-ekonomické uspořádání světa a Evropy v druhé polovině 19. a počátkem 20. století, kulturní a vědecký rozmach evropské společnosti.
- Teacher: Breitfelder Miroslav
- Teacher: Morávková Naděžda
Představit vybrané (klíčové) události a mezníky českých dějin a jejich obraz v historickém vědomí a širším evropském kontextu
Prezentovat způsob a metody práce s odbornou literaturou a prameny k vybraným událostem českých dějin
Provést rozbor a kritiku různých názorů a pohledů na vybrané otázky českých dějin
Poskytnout prostor pro prezentaci prací studentů a diskuzi v rámci seminářů
- Teacher: Breitfelder Miroslav
Seznámit studenty se základní periodizací a problematikou starověkých civilizací Egypta, Blízkého Východu a dalších staroorientálních říší.
- Teacher: Breitfelder Miroslav
- Teacher: Kumpera Jan
Zpřehlednit klíčové dějinné události, významné osobnosti, kulturně historické a technické památky týkající se českých dějin.
Formulovat základní problémy českých dějin na pozadí evropského vývoje.
Vytvořit základ pro poznání místních regionálních dějin.
- Teacher: Breitfelder Miroslav
- Teacher: Východská Helena
Tato disciplina má úvodní informativní ráz, podrobněji bude o vývoji historiografie pojednáno v navazujícím magisterském studiu. V této disciplině získá student základní přehled o vývoji světové a české historiografie od antiky přes středověk, humanismus, až po novověký rozmach historické vědy,zvláštní pozornost bude věnována moderní historiografii.Důraz bude kladen na seznámení se zásadními díly historiografie v kontextu evropského vývoje.
- Teacher: Breitfelder Miroslav
- Teacher: Morávková Naděžda
Historický vhled do problematiky kořenů a boje civilizací. Povědomí o základních interpretačních koncepcích dějin lidské civilizace. Přehled o základní a nejnovější literatuře. Schopnost argumentované diskuse o základních tématech problematiky.
- Teacher: Breitfelder Miroslav
- Teacher: Morávková Naděžda
Rozlišit a charakterizovat hlavní kulturně umělecké styly v evropském vývoji na pozadí vývoje lidské společnosti, tj. od pravěku do 20. století.
Analyzovat umělecké styly z hlediska historické epochy či vybraného regionu dle zájmu studentů.
- Teacher: Breitfelder Miroslav
- Teacher: Východská Helena
Zpřehlednit současné poznatky o českém pravěku v kontextu evropského (světového) vývoje.
Systematizovat periodizaci, vývoj technologií a životního stylu pravěké společnosti.
Vytvořit povědomí o materiálním, kulturním a společenském vývoji v pravěku na základě interpretace hmotných pramenů.
Seminární formy práce orientovat na regionální místní dějiny.
- Teacher: Breitfelder Miroslav
- Teacher: Východská Helena