Vysvětlit prostorové rozmístění průmyslové výroby ve vazbě na fyzickogeografické, sociální a ekonomické faktory lokalizace se zdůrazněním změn prostorových modelů těchto aktivit v čase. Představit prostorové rozmístění světové průmyslové produkce dle hlavních odvětví.

Uvést studenty do problematiky geografie obyvatelstva a sídel. Poskytnout přehled o rozložení obyvatelstva, jeho dynamice a struktuře, charakterizovat sídelní systémy. Poskytnou základní přehled o demografii a jejích ukazatelích. Vést studenty k zaujímání adekvátních postojů ke globálním problémům, souvisejícím s obyvatelstvem a rozvíjet jejich schopnost diskuze a argumentace v řešené problematice.

Vysvětlit prostorové rozložení dopravy ve vazbě na fyzickogeografické, sociální a ekonomické poměry se zdůrazněním změn prostorových modelů dopravy v čase. Představit prostorové rozmístění světové dopravy dle jednotlivých druhů. Vysvětlit prostorové rozmístění služeb a obchodu ve vazbě na sociální a ekonomické podmínky. Představit prostorové rozmístění světového obchodu. Vysvětlit prostorové rozmístění cestovního ruchu ve vazbě na fyzickogeografické, sociální a ekonomické faktory. Představit prostorové rozmístění světového cestovního ruchu dle hlavních destinací.

Poskytnout základní geografické informace o Plzeňském kraji, vysvětlit na příkladech hlavní geografické zákonitosti a složité vazby mezi jeho přírodní a společenskou sférou. Zhodnotit prírodní a aktuální socioekonomické procesy z pohledu geografického potecniálu, rizik, regionálního rozvoje oblasti.
Vysvětlit prostorové rozložení dopravy ve vazbě na fyzickogeografické, sociální a ekonomické poměry se zdůrazněním změn prostorových modelů dopravy v čase. Představit prostorové rozmístění světové dopravy dle jednotlivých druhů. Vysvětlit prostorové rozmístění služeb a obchodu ve vazbě na sociální a ekonomické podmínky. Představit prostorové rozmístění světového obchodu. Vysvětlit prostorové rozmístění cestovního ruchu ve vazbě na fyzickogeografické, sociální a ekonomické faktory. Představit prostorové rozmístění světového cestovního ruchu dle hlavních destinací.

Poskytnout studentům ZČU a Marquette University Milwaukee (USA) poznatky o specifikách spolupráce v mezinárodních týmech; prohloubit dovednosti pracovat v mezinárodních týmech prostřednictvím zpracování ekonomických případových studií; rozvíjet jazykové kompetence studentů; získat zkušenosti z mezinárodní odborné spolupráce, které přispějí ke zvýšení konkurenceschopnosti studentů na trhu práce.

Cílem předmětu je uvést studenty do problematiky metod regionálně geografického výzkumu a v seminářích prakticky seznámit studenty s těmito metodami; metodicky vést studenty při zpracování samostatné práce a projektu. Naučit studenty vybrat vhodné metody (vzhledem k dané problematice), prakticky je využít a vyhodnotit vzhledem k adekvátnímu postižení regionálně geografických specifik zadaného/zvoleného regionu.

Představit základní metody a metodické postupy včetně statistických a grafických v jednotlivých etapách socioekonomického výzkumu v geografii. Vysvětlit základní kritéria úspěšnosti socioekonomického výzkumu - sestavení plánu výzkumu, práci s odbornou literaturou a zdroji dat, volbu odpovídajících cílů a metod výzkumné práce, vyhodnocení výsledků, etiku při výzkumné práci, prezentaci výsledků výzkumu, obsahové i formální náležitosti výzkumné zprávy.

Seznámit studenty s prostorovou organizací ekonomických aktivit ve světě; představit prostorové rozmístění ekonomických aktivit, ekonomických vazeb mezi místy či ekonomických změn míst či regionů; pozornost je věnována zejména globalizačním procesům, kterými se mění ekonomická tvář krajiny. Poskytnout studentům přehled o současné podobě primárního sektoru světového hospodářství, jeho prostorovým aspektům, problémům a trendům včetně konkrétních případů agrárních politiky na příkladu Evropské unie a ČR.
Cílem předmětu je seznámit studenty s vědeckými přístupy využívanými v současné ekonomické geografii při studiu ekonomicko-geografických témat, která jsou uvedena v obsahu předmětu.