Cílem předmětu je usnadnit komunikaci mezi zdravotnickým pracovníkem a pacientem. Studenti se seznámí se specifiky komunikace u různých skupin pacientů. Naučí se způsoby komunikace s hendikepovanými nemocnými, osvojí si zásady komunikace u nemocných různých věkových kategorií a seznámí se se styly komunikace u nemocných se specifickými potřebami.
Cílem předmětu je seznámit a naučit studenty využívat efektivní metody sociální interakce a komunikace pro zajišťování ošetřovatelského procesu u pacientů s přihlédnutím ke specifickým potřebám pacientů a jejich rodinných příslušníků. Zahrnuje informace o obecných základech komunikace i způsobech komunikace s pacientem v jednotlivých fázích onemocnění. Studenti se seznámí s adekvátními reakcemi na problémové situace související s péčí o pacienty. Cvičení zahrnují problematiku sociální interakce a komunikace v práci všeobecné sestry.
Cílem předmětu je seznámit a naučit studenty využívat efektivní metody sociální interakce a komunikace pro zajišťování ošetřovatelského procesu u pacientů s přihlédnutím ke specifickým potřebám pacientů a jejich rodinných příslušníků. Zahrnuje informace o obecných základech komunikace i způsobech komunikace s pacientem v jednotlivých fázích onemocnění. Studenti se seznámí s adekvátními reakcemi na problémové situace související s péčí o pacienty. Cvičení zahrnují problematiku sociální interakce a komunikace v práci všeobecné sestry.

Cílem předmětu je seznámit studenty s definováním základních pojmů v oblasti supervize. Studenti se zaměří na oblast obecné psychologie, psychopatologii, psychologii osobnosti a vývojovou psychologii v souvislosti s ošetřovatelskou praxí.

Cílem předmětu je seznámit studenty s definováním základních pojmů v oblasti supervize. Studenti se zaměří na oblast obecné psychologie, psychopatologii, psychologii osobnosti a vývojovou psychologii v souvislosti s ošetřovatelskou praxí.
Předmět je koncipován jako teoreticko-praktický, který seznamuje studenty s charakterem a specifiky supervize ve zdravotnické praxi a v porodní asistenci.

Předmět je koncipován jako praktický a patří ke komplexu základních odborných předmětů. Cílem předmětu je umožnit studentům získat základní manuální zručnost a jistotu bezpečného a kvalitního provádění odborných výkonů a procedur u pacientů/klientů, osvojit si vědomosti a dovednosti nezbytné pro uspokojování individuálních potřeb jedince. Student bude schopen vyhodnotit účinnost ošetřovatelských intervencí a také bude schopen uvědomit si důsledky neprofesionálních intervencí v poskytování ošetřovatelské péče a zvládne provádět závislé činnosti v práci všeobecné sestry v diagnostice i v léčebných výkonech.

Studenti si rozšíří znalosti a dovednosti v oblasti péče o osobu, která je pečovatelem své blízké nemocné osoby. Získají znalosti z psychologie nemoci a bolesti, znalosti o rodinné péči, budou diskutovat o etických aspektech doprovázení své blízké osoby při těžkém onemocnění a umírání. Zároveň si také osvojí techniky pro podporu zdraví pečující osoby a techniky sebepéče - asertivní techniky, relaxační techniky, supervizní techniky.

Předmět se zaměřuje na definice zdraví, hlavní zdravotní priority a aspekty určující zdraví populace, zdravotní výchovu včetně zásad zdravé výživy. Studenti se seznamují se způsobem rozpoznávání zdravotních potřeb, existujících faktorů, které mají vliv na těhotenství a porod. Je projednáváno o zdravotních, společenských faktorech a faktorech životního prostředí. Zvláštní důraz je kladen na ženské zdraví včetně prevence negativních jevů ve společnosti a násilí páchaného na ženách.

Předmět se zaměřuje na definice zdraví, hlavní zdravotní priority a aspekty určující zdraví populace, zdravotní výchovu včetně zásad zdravé výživy. Studenti se seznamují se způsobem rozpoznávání zdravotních potřeb, existujících faktorů, které mají vliv na těhotenství a porod. Je projednáváno o zdravotních, společenských faktorech a faktorech životního prostředí. Zvláštní důraz je kladen na ženské zdraví včetně prevence negativních jevů ve společnosti a násilí páchaného na ženách.

Předmět se zaměřuje na definice zdraví, hlavní zdravotní priority a aspekty určující zdraví populace, zdravotní výchovu včetně zásad zdravé výživy. Studenti se seznamují se způsobem rozpoznávání zdravotních potřeb, existujících faktorů, které mají vliv na těhotenství a porod. Je projednáváno o zdravotních, společenských faktorech a faktorech životního prostředí. Zvláštní důraz je kladen na ženské zdraví včetně prevence negativních jevů ve společnosti a násilí páchaného na ženách.

Cílem předmětu je usnadnit komunikaci mezi zdravotnickým pracovníkem a pacientem. Studenti se seznámí se specifiky komunikace u různých skupin pacientů. Naučí se způsoby komunikace s hendikepovanými nemocnými, osvojí si zásady komunikace u nemocných různých věkových kategorií a seznámí se se styly komunikace u nemocných se specifickými potřebami.
Cílem předmětu je seznámit a naučit studenty využívat efektivní metody sociální interakce a komunikace pro zajišťování ošetřovatelského procesu u pacientů s přihlédnutím ke specifickým potřebám pacientů a jejich rodinných příslušníků. Zahrnuje informace o obecných základech komunikace i způsobech komunikace s pacientem v jednotlivých fázích onemocnění. Studenti se seznámí s adekvátními reakcemi na problémové situace související s péčí o pacienty. Cvičení zahrnují problematiku sociální interakce a komunikace v práci všeobecné sestry.

Předmět je koncipován jako teoreticko-praktický. Studenti si rozšíří znalosti a dovednosti v oblasti péče o osobu, která je pečovatelem své blízké osoby. Získají znalosti z psychologie nemoci a bolesti, znalosti o rodinné péči, budou diskutovat o etických aspektech doprovázení blízké osoby při vážném onemocnění a při umírání. Zároveň si také osvojí techniky pro podporu zdraví pečující osoby a techniky sebepéče - asertivní techniky, relaxační techniky, supervizní techniky.

Cílem předmětu je uvést studenty do problematiky první pomoci a předat poznatky z medicíny katastrof a krizového managementu.

Cílem předmětu je uvést studenty do problematiky první pomoci a předat poznatky z medicíny katastrof a krizového managementu.

Cílem předmětu je seznámit studenty s problematikou ošetřování chronických ran.
Cílem předmětu je seznámit studenty s problematikou ošetřování chronických ran.
Cílem předmětu je orientace studentů v základech teorie komunikace verbální i neverbální, získání základních znalostí a objasnění pravidel efektivní komunikace ve zdravotnictví. Pomocí aktivizačních metod si studenti osvojí a zdokonalí dovednosti komunikace.
Cílem předmětu je seznámit a naučit studenty využívat efektivní metody sociální interakce a komunikace pro zajišťování ošetřovatelského procesu u pacientů s přihlédnutím ke specifickým potřebám pacientů a jejich rodinných příslušníků. Zahrnuje informace o obecných základech komunikace i způsobech komunikace s pacientem v jednotlivých fázích onemocnění. Studenti se seznámí s adekvátními reakcemi na problémové situace související s péčí o pacienty. Cvičení zahrnují problematiku sociální interakce a komunikace v práci všeobecné sestry.