Cílem předmětu je uvést studenty do problematiky tvorby, úpravy a prezentace statického digitálního rastrového a vektorového obrazu za účelem zkvalitnění přípravovaných materiálů do výuky při výkonu učitelské praxe a učitelské profese na různých stupních vzdělávání.

Cílem předmětu je naučit studenty obecné principy činnosti hlavních struktur počítačového systému s ohledem na vzdělávání. Vybrané principy ověřit počítačovou simulací na výukových modelech.
Cílem předmětu je uvést studenty do problematiky zpracování dat s využitím programových nástrojů označovaných jako textové editory, tabulkové procesory a prezentační software.
Cílem předmětu je upevnění pojmového aparátu a získání přehledu o teoretických konceptech využívaných v různých částech informatiky, které se promítají do praktického fungování počítače s vědomím historického vývoje této oblasti.
Cílem předmětu je uvést studenty do systematické tvorby kvalifikační práce.
Cílem předmětu je představit možnosti rozvoje informatického myšlení u žáků prvního stupně ZŠ pomocí různorodých digitálních technologií včetně programovacích prostředí.

Cílem předmětu je uvést studenty do problematiky počítačových sítí a distribuovaných systémů, síťování, síťových operačních systémů, bezpečnostních mechanismů, protokolů a služeb s důrazem na aplikování uvedené problematiky do učitelské praxe.

Cílem předmětu je uvést studenty do problematiky základů vytváření WWW stránek s využitím redakčního systému.

Vybavit studující kompetencemi pro efektivní zpracování rozsáhlých textových dokumentů s netextovými doplňky.

Cílem předmětu je získání znalostí o možnostech využití e-learningu v různých typech vzdělávání a dovedností v oblasti tvorby a administrace e-learningových kurzů.

Cílem předmětu je studenty informovat a zdokonalit v možnostech rozvoje žáků pomocí mimoškolních aktivit a soutěží souvisejících s informatikou a ICT. Plněním reflektivních úloh k jednotlivým tématům, ve kterých studenti provedou konfrontaci nabyté teorie s praktickým zjištěním, a na základě reflexe, analýzy a vyhodnocení se pokusí navrhnout evaluaci zjištěných skutečností.

Cílem předmětu je rozšíření obecných dovedností a znalostí studenta osvojených v oblasti pedagogiky, psychologie a obecné didaktiky o specifickou problematiku související s výukou informatiky.
Cílem předmětu je uvést studenty do pedagogické praxe v podobě náslechů a postupné asistence učiteli v konkrétních hodinách na druhém stupni základní/ střední školy, být součástí vzdělávací komunity a společenství praxe. Důraz je kladen na postupný rozvoj profesního vidění studenta při pozorování a reflexi edukační reality. Student se učí nezávisle pozorovat činnost ve třídě, kterou se pokouší objektivně zhodnotit a reflektovat. Při záznamech do pozorovacího archu využívá popisného jazyka, do záznamových archů zaznamenává postup práce učitele se vzdělávacím obsahem a jeho didaktickou transformaci, vytváření učebního prostředí a výukových činností, zaznamenává výroky a činnosti učitele a žáka. Všímá si komplexně edukační reality včetně kultury a klimatu třídy a školy. Student se postupně učí aktivně zapojovat do výuky, zprvu asistencí, následně i možností mikrovýstupů. Student si založí a postupně doplňuje Portfolio reflektované pedagogické praxe. Svoji praxi a postřehy z ní konzultuje v pravidelných setkáních s provázejícím učitelem a oborovým didaktikem, u závěrečného kolokvia představí své portfolio a povede nad ním reflexi.
Cílem předmětu je upevnění pojmového aparátu a získání přehledu o teoretických konceptech, principech a metodách využívaných v různých částech informatiky, které se promítají do praktického fungování digitálních technologií s vědomím historického vývoje této oblasti.
Cílem předmětu je rozšíření obecných dovedností a znalostí studenta osvojených v oblasti informatiky, pedagogiky, psychologie a obecné didaktiky o specifickou problematiku související s výukou informatiky a využití digitálních technologií.
Cílem předmětu je získání přehledu v oblasti didaktické analýzy možností využití multimediálního počítače a dovedností vedoucích k jejich aplikaci ve výuce.