Poskytnout studentům základní informace o akademickém prostředí, s metodami vědecké práce, grantovými systémy, hodnocením vědecké práce, přípravou odborného textu a obrazové dokumentace.

Student získá vhled do možnosti biologických pokusů ve škole. Dále přehled o existujících metodických příručkách a návodech, bezpečnosti práce, virtuálních pokusech a prezentacích a pochopí metodiku jejich využití.

Student získá vhled do možnosti biologických pokusů ve škole. Dále přehled o existujících metodických příručkách a návodech, bezpečnosti práce, virtuálních pokusech a prezentacích a pochopí metodiku jejich využití.

Seznámit studenty se základními nerosty a horninami, jejich vznikem a klasifikací, a interakcí geologického prostředí a živé přírody.

Cílem předmětu je získání kompetencí k výuce učiva v rámci předmětů Člověk a jeho svět (společnost) na 1. stupni ZŠ (se zaměřením na jejich geografickou složku). Student/-ka získá potřebné vědomosti a dovednosti z vědních disciplín, které tvoří obsahový základ předmětu Člověk a jeho svět (rozšiřuje a integruje si vzdělávací obsahy, týkající se člověka, rodiny, společnosti, vlasti, přírody, kultury, techniky, zdraví a dalších témat, a to v kontextu historie a současnosti) a na jejich základě si dotváří adekvátní postoje k realitě současné České republiky a rámcově světa. Osvojí si teoreticky a částečně prakticky (na konkrétních příkladech) metodické postupy praktických činností v terénu, práce s mapami a různými přístroji tak, aby byl schopen je aplikovat do výuky učiva o přírodě a společnosti, a to v kontextu s předchozími kompetencemi, získanými v obecně pedagogických a psychologických disciplínách.

Studenti porovnají klady a zápory historických přístupů k výuce regionální geografie Afriky, Asie a Austrálie, diskutují současné problémy regionální geografie a vytvoří si názor na její současnou podobu, který diskutují. Studenti navrhují alternativy k současné koncepci výuky a podobě regionálně-geografického kurikula. Definují stěžejní pojmy pro jednotlivá témata a provádějí jejich didaktickou transformaci pro ZŠ úroveň. Studenti dělí kontinenty (Afrika, Asie, Austrálie) na regiony. Studenti aplikují znalosti obecné fyzické a humánní geografie do výuky vymezených regionů a propojují tyto znalosti se specifiky jednotlivých regionů. Studenti předvedou didaktickou transformaci a odvodí model výuky regionální geografie v souvislostech na úrovni ZŠ. Studenti stanoví vhodné metody a organizační formy při vedení modelové hodiny regionální geografie a navrhnou zařazení výsledků aktuálních výzkumů z oblasti didaktiky regionální geografie do vyučování. Studenti vybírají vhodné a relevantní zdroje informací (články, publikace, internetové stránky, modely atd.) o jednotlivých regionech a zařazují tyto informace do výuky. Studenti vhodně využívají techniku (např. interaktivní tabuli, Google Earth, GIS atd.) při výuce regionální geografie.
Studenti aplikují znalosti z předmětu Obecná didaktika do výuky geografie na úrovni druhého stupně ZŠ. Studenti znají historický vývoj didaktiky geografie a její současnou pozici v přírodovědném vzdělávání. Studenti se orientují v problematice současného geografického kurikula a znají postavení geografie v kurikulárních dokumentech pro základní školy. Analyzují mezipředmětové vztahy. Studenti porovnají geografické vzdělávání v ČR a zahraničí. Studenti vhodně definují cíle ve vyučování geografie a učí se plánovat vyučovací hodiny. Analyzují, porovnávají a hodnotí vhodnost jednotlivých výukových metod (dialogická metoda, výklad, názorně demonstrační metoda, metoda myšlenkových map atd.) a organizační formy vyučování (individuální, skupinová, hromadná atd.) pro vyučování geografie a prakticky zvládají aplikaci těchto metod a forem na příkladech geografického učiva. Studenti diskutují možnosti motivace žáků k výuce geografie. Diskutují specifika evaluace a klasifikace žáků v geografickém vzdělávání. Testují geografické znalosti a navrhují jejich hodnocení. Studenti znají dostupné učebnice geografie zeměpisu pro základní školy a zvládnou jejich odborné porovnání a zhodnocení. Studenti používají další učební pomůcky pro výuku geografie (glóby, atlasy, tematické mapy, interaktivní tabule atd.) a dokáží je vhodně aplikovat. Studenti znají základní metody didaktického výzkumu v geografii a jeho současný stav, definují jeho paradigmata.
Studenti dělí kontinenty (Evropa, Severní a Jižní Amerika) na regiony. Studenti aplikují znalosti obecné fyzické a humánní geografie do výuky vymezených regionů a propojují tyto znalosti se specifiky jednotlivých regionů. Studenti předvedou didaktickou transformaci a odvodí model výuky regionální geografie v souvislostech na úrovni ZŠ. Studenti stanoví vhodné metody a organizační formy při vedení modelové hodiny regionální geografie. Studenti vybírají vhodné a relevantní zdroje informací (články, publikace, internetové stránky, modelyatd) o jednotlivých regionech a zařazují tyto informace do výuky. Studenti vhodně využívají techniku (např. interaktivní tabuli, Google Earth, GIS atd.) při výuce regionální geografie.
Studenti vysvětlí principy a specifika didaktické transformace v geografii. Didakticky transformují témata z obecné geografie na úrovni odpovídající druhému stupni ZŠ. Studenti syntetizují své znalosti z fyzické i humánní geografie, z obecně didaktických a oborově-didaktických předmětů a aplikují je při plánování a realizaci modelových vyučovacích hodin. Vysvětlí pojetí oboru jako celku a definují komplexní vzdělávací cíle, zejména rozvoj geografického myšlení. Diskutují možnosti uplatnění principů vědeckého myšlení ve výuce geografie. Studenti do svých modelových hodin vhodně zařazují tradiční i moderní vyučovací metody a organizační formy, kombinují vhodné strategie učení pro výuku geografie (mentální, myšlenkové, sémantická mapy atd.), vybírají relevantní zdroje geografických informací a vhodně využívají techniku (výukové programy, modely, prezentace, geograficky zaměřené aplikace, Google Earth atd.). Studenti na příkladech exponátů v SC Techmania posoudí didaktickou transformaci vybraných geografických jevů. Studenti se orientují v současném stavu výzkumů ve fyzické i humánní geografii a dokáží vybírat témata k didaktické transformaci pro žáky ZŠ.
Seznámit studenty s problematikou endogenní a exogenní dynamiky. Představit jim zákonitosti ovlivňující rozšíření geologických jevů na Zemi.

Seznámit studenty s procesem fosilizace a historií hlavních skupin rostlin a živočichů v geologické minulosti.

Seznámit studenty se základními vlastnostmi Země, s nerosty a horninami a s geologickými procesy probíhajícími v zemském nitru, na zemském povrchu, v hydrosféře a v atmosféře, a s metodami a základní terminologií stratigrafie.

Seznámit studenty se základy stratigrafie a historické geologie.
Cílem předmětu Modelové organismy ve výuce biologie je podat přehled o modelových organismech reprezentujících jednotlivé systematické skupiny živých organismů podle moderních systémů. Vytipovat vhodné a běžně dostupné objekty přednostně se vyskytující v ČR. Srovnat s používanými modelovými organismy v učebnicích pro SŠ a ZŠ.
Prakticky seznámit studenty se specifickou oblastí, jako je kras, hory či velehory, vulkanická obast nebo pobřeží moře. Studenti se seznámí s místními ekosystémy (zástupci živé i neživé přírody) a specifickými krajinnými systémy (jejich humánní a fyzicko-geografickou složkou).
Poskytnout studentům základní informace o akademickém prostředí, s metodami vědecké práce, grantovými systémy, hodnocením vědecké práce, přípravou odborného textu a obrazové dokumentace.
Seznámit studenty rozšířením, ekologií a významem významných zástupců fauny bezobratlých a obratlovců na území České republiky s důrazem na otázky jejich ochrany.
Seznámit studenty se základními pojmy inženýrské geologie a petrografie.
Seznámit studenty se základními nerosty a horninami, jejich vznikem a klasifikací, a interakcí geologického prostředí a živé přírody.
Seznámit studenty se metodami geologického a paleontologického výzkumu v terénu a význačnými geologickými a paleontologickými lokalitami.