Seznámit účastníky s problematikou nesklonných slovních druhů. Vybavit účastníky teoretickými znalostmi o stavbě německé věty. Dovést je ke správnému tvoření souvětí souřadných a různých typů vedlejších vět v ústní i písemné komunikaci.
Cílem předmětu je prohloubit znalost složitějších větných struktur a získanou znalost procvičit na složitějším jazykovém materiálu. Student je tedy schopen po absolvování předmětu pracovat se složitými větnými strukturami na úrovni C1+, chápat strukturu složitějších vět. Studující procvičuje teoretické znalosti z oblasti morfologie a syntaxe prakticky, aplikuje je při vytváření složitějších jazykových struktur. V semináři se pracuje nejen se složitějšími větnými strukturami, ale i se širší a složitější slovní zásobou.

Cílem předmětu je seznámit studující se základy fonetiky a fonologie a s nejdůležitějšími rozdíly ve výslovnosti německého a českého jazyka. Procvičování výslovnosti je zaměřeno zejména na jevy zatížené interferencí. Studující jsou zároveň vedeni k osvojení sebereflexní a autoevaluační strategie, k uvědomění si vlastního učebního pokroku a k dalšímu rozvíjení svých výslovnostních dovedností.

Uvést do studia germanistiky, seznámit studenty s terminologií oboru a stratifikací němčiny, nastínit systém lingvistických disciplín a upozornit na rozdíly mezi češtinou a němčinou.

Student dál rozšíří svoje produktivní i receptivní jazykové kompetence. Metodou procvičování dosáhne hlubšího osvojení jazyka. Student se zabývá německým jazykem na úrovni B1+ Společného evropského referenčního rámce pro jazyky v mluveném i písemném projevu.

Student dál rozšíří svoje produktivní i receptivní jazykové kompetence. Metodou procvičování dosáhne hlubšího osvojení jazyka. Student se zabývá německým jazykem na úrovni B1+ Společného evropského referenčního rámce pro jazyky v mluveném i písemném projevu.

Student prohlubuje dosud získané jazykové kompetence na jazykové úrovni B2 dle Evropského jazykového rámce. Důraz je kladen zejména na jazykovou dovednost psaní (Práce s texty různých jazykových stylů, vlastní tvorba formou domácí přípravy) a témata související s reáliemi německy mluvících zemí. Student kriticky zhodnotí fenomény z oblasti D-A-CH reálií pomocí autentických materiálů.
Cílem semináře je uvést studující do problematiky didaktiky němčiny jako cizího jazyka prakticky i teoreticky. Studující procvičují své jazykové kompetence s podporou konkrétních cvičení, která zároveň reflektují z didaktické perspektivy. Studující sami cvičení i navrhují a zkouší s nimi pracovat s ostatními kolegyněmi a kolegy v semináři.
Student se naučí prakticky použít teoretické poznatky k tématu chyba v písemném i ústním projevu v rámci DaF vyučování. Pochopí a "uchopí" chybu jako nedílnou součást cizojazyčného vyučování. Prezentuje různé typy cvičení a aktivit, které následují po samotné opravě chyby, za účelem eliminace chyb v dalším procesu osvojování cizího jazyka.
V přednáškách získají studující přehled o vývoji německé literatury od jejích počátků až po výmarskou kulturu, přičemž důraz bude kladen na literaturu osvícenství, Bouře a vzdoru a klasiky. V seminářích se naučí aplikovat získané poznatky při rozboru reprezentativních děl formou skupinové práce a dílčích referátů.
Uvést studenta do vědeckých disciplín, které nepatří naprosto nezbytně ke germanistice, ale jsou potřebné pro germanistiku v zahraničí.
Cílem předmětu je vybavit budoucího učitele prvního stupně jazykovými znalostmi a dovednostmi potřebnými pro realizaci efektivní rané výuky NJ, popř. přípravu a vedení kroužku německého jazyka na prvním stupni základní školy. Předmět zohledňuje jazykové potřeby budoucích učitelů NJ na 1.stupni ZŠ a jeho hlavním cílem je prohloubit požadovanou vstupní jazykovou úroveň studujících. Důraz je kladen na výrazné zdokonalení všech řečových dovedností na jazykové úrovmi min. A2/B1 dle Společného evropského referenčního rámce. První z trojice předmětů je pak zaměřen zejména na rozvoj gramatických kompetencí a nácvik správné výslovnosti, vše v kontextu školního prostředí 1.stupně ZŠ, na pozadí témat aktuálních pro danou věkovou skupinu žáků.
Cílem předmětu je vybavit budoucího učitele prvního stupně jazykovými znalostmi a dovednostmi potřebnými pro realizaci efektivní rané výuky NJ, popř. přípravu a vedení kroužku německého jazyka na prvním stupni základní školy. Předmět zohledňuje jazykové potřeby budoucích učitelů NJ na 1.stupni ZŠ a jeho hlavním cílem je prohloubit požadovanou vstupní jazykovou úroveň studujících. Důraz je kladen na výrazné zdokonalení všech řečových dovedností na jazykové úrovmi min. A2/B1 dle Společného evropského referenčního rámce. První z trojice předmětů je pak zaměřen zejména na rozvoj gramatických kompetencí a nácvik správné výslovnosti, vše v kontextu školního prostředí 1.stupně ZŠ, na pozadí témat aktuálních pro danou věkovou skupinu žáků.
Cílem předmětu je vybavit budoucího učitele prvního stupně jazykovými znalostmi a dovednostmi potřebnými pro realizaci efektivní rané výuky NJ, popř. přípravu a vedení kroužku německého jazyka na prvním stupni základní školy. Předmět zohledňuje jazykové potřeby budoucích učitelů NJ na 1.stupni ZŠ a jeho hlavním cílem je prohloubit požadovanou vstupní jazykovou úroveň studujících. Důraz je kladen na výrazné zdokonalení všech řečových dovedností na jazykové úrovmi min. A2/B1 dle Společného evropského referenčního rámce. První z trojice předmětů je pak zaměřen zejména na rozvoj gramatických kompetencí a nácvik správné výslovnosti, vše v kontextu školního prostředí 1.stupně ZŠ, na pozadí témat aktuálních pro danou věkovou skupinu žáků.

Vybavit studenty teoretickými znalostmi o stavbě německé věty. Získat potřebné dovednosti pro správné tvoření a užívání vět v ústní i písemné komunikaci. Studenti se seznámí s hlavními rysy a principy valenční gramatiky. Během celého semestru je zároveň teoretické vědění aplikováno prakticky - studenti procvičují v seminářích tvorbu složitějších větných konstrukcí