- Teacher: Bílková Jitka
- Teacher: Blahutková Daniela
- Teacher: Černá Jana
- Teacher: Dach Stefanie
- Teacher: Demjančuk Nikolaj
- Teacher: Dostálová Ludmila
- Teacher: Havlík Vladimír
- Teacher: Hečková Petra
- Teacher: Jirák Petr
- Teacher: Kastnerová Martina
- Teacher: Kočandrle Radim
- Teacher: Křížková Červená Radka
- Teacher: Murgaš Jaromír
- Teacher: Paitlová Jitka
- Teacher: Pavlas Petr
- Teacher: Pola Petr
- Teacher: Schuster Radek
- Teacher: Suchánek Drahomír
- Teacher: Ševčík Miloš
- Teacher: Špelda Daniel
- Teacher: Špiclová Zdeňka
- Teacher: Wagnerová Lada
- Teacher: Bílková Jitka
- Teacher: Černá Jana
- Teacher: Dach Stefanie
- Teacher: Dostálová Ludmila
- Teacher: Hanke Miroslav
- Teacher: Havlík Vladimír
- Teacher: Jirák Petr
- Teacher: Kastnerová Martina
- Teacher: Kočandrle Radim
- Teacher: Kratochvíl Miloš
- Teacher: Moural Josef
- Teacher: Murgaš Jaromír
- Teacher: Paitlová Jitka
- Teacher: Pavlas Petr
- Teacher: Polák Michal
- Teacher: Profant Martin
- Teacher: Schuster Radek
- Teacher: Ševčík Miloš
- Teacher: Špelda Daniel
- Teacher: Špiclová Zdeňka
Uvést studenty do četby odborných německých textů z oblasti humanitních věd, především filosofie, religionistiky, estetiky a historie. Aktivovat jejich dosavadní znalosti německého jazyka a upevnit je četbou méně náročných odborných textů, na nichž si student osvojí základní odbornou německou terminologii humanitních věd. Připravit studenty k úspěšnému zvládnutí předmětu KFI/NPH.
- Teacher: Kovačková Kateřina
- Teacher: Kučera Petr
Cílem předmětu je přiblížit studentům vybrané problémy ze současné filosofie vědy a techniky. Představit jim filosofické pohledy na vědu a techniku, jež se rozvinuly zejména ve druhé polovině 20. století. Seznámit studenty s nejvýznamnějšími autory, kteří ovlivnili vývoj filosofického uvažování o vědě a technice, a zhodnotit klíčové filosofické i sociálněvědní přístupy ke zkoumání vědy a techniky.
- Teacher: Havlík Vladimír
- Teacher: Paitlová Jitka
- Teacher: Ambrožová Lenka
- Teacher: Jirák Petr
- Teacher: Jiráková Karolína
- Teacher: Kočandrle Radim
- Teacher: Blahutková Daniela
- Teacher: Dostálová Ludmila
- Teacher: Kastnerová Martina

Cílem tohoto předmětu je uvést studenty do základů problematiky proměn postavení křesťanství v evropské kultuře v období od konce 18. do 20. století. Představit křesťanství v kontextu průmyslové, sociální a vědecké revoluce. Prozkoumat vztah mezi křesťanstvím a státními a politickými hnutími a organizacemi v tomto období. Seznámit se s postavením křesťanství a křesťanské etiky během světových válek a v podmínkách studené války. Přiblížit stav křesťanství v současné Evropě.
- Teacher: Dostálová Ludmila
- Teacher: Suchánek Drahomír
- Teacher: Špiclová Zdeňka
Cílem předmětu je seznámení studentů se s činností institucí a organizací působících v oblasti péče o kulturního dědictví a rozvoje živé kultury. Předmět seznámí studenty s konkrétním zaměřením, typy vykovávaných činností a chodem různých typů kulturních institucí, organizací, spolků a sdružení jako jsou zejména muzea, galerie, archívy, výstavní síně, divadla, koncertní síně, kulturní kluby a umělecká tělesa různých typů.
Splnění podmínek zápočtu předpokládá aktivní účast na výuce (včetně absolvování minimálně 4 exkurzí a 1 bloku konference „Kulturní dědictví regionu“, kterou pořádá Muzeum jižního Plzeňska v Blovicích, p. o., ve spolupráci s KFI FF ZČU ve dnech 7. a 8. 11. 2025) a závěrečnou samostatnou prezentaci sestaveného portfolia/deníku představujícího 3 významné osobnosti regionu. Zápočet je udělen na základě úspěšně absolvovaných aktivit. Pro studenty a studentky, kteří se z důvodu pracovního vytížení nemohou zúčastňovat rozvrhované výuky, platí stejné povinnosti jako pro všechny ostatní, jen účast na exkurzích je možné nahradit vypracováním prezentace o zvolené kulturní památce a 1 kulturní akci. Konzultace vhodného tématu a rozsahu Mgr. Smetanová, Ph.D. (úvod – důvody výběru, představení památky, její přínos pro uchování kulturního dědictví, uvést zdroje; výsledná prezentace cca 10 min).
- Teacher: Dostálová Ludmila
- Teacher: Hečková Petra
- Teacher: Křížková Červená Radka
- Teacher: Smetanová Jaroslava
- Teacher: Jirák Petr
- Teacher: Jiráková Karolína
- Teacher: Špiclová Zdeňka
- Teacher: Wagnerová Lada
- Teacher: Dostálová Ludmila
- Teacher: Frývaldský Pavel
- Teacher: Bílková Jitka
- Teacher: Dostálová Ludmila
- Teacher: Wagnerová Lada
- Teacher: Fischerová Sylva
- Teacher: Ševčík Miloš
- Teacher: Dostálová Ludmila
- Teacher: Kaše Vojtěch
- Teacher: Suchánek Drahomír
- Teacher: Špiclová Zdeňka
Cílem kursu je poskytnout základní přehled o renesanční a raně novověké filosofii, tj. o filosofii přibližně v období 1350-1789.
- Teacher: Moural Josef
- Teacher: Pavlas Petr
- Teacher: Brabec David
Cílem předmětu je uvést studenty do základů latinské filozofické terminologie prostřednictvím výkladu základů latinské gramatiky a prostřednictvím četby úryvků klasických latinských filozofických textů. Ambicí kursu je naučit studenty dohledat v latinských originálech pasáže nalezené v moderních překladech klasických textů.
- Teacher: Pavlas Petr
- Teacher: Špiclová Zdeňka
- Teacher: Brabec David
- Teacher: Dach Stefanie
- Teacher: Havlík Vladimír
- Teacher: Jirák Petr
- Teacher: Kastnerová Martina
- Teacher: Kaše Vojtěch
- Teacher: Moural Josef
- Teacher: Murgaš Jaromír
- Teacher: Polák Michal
- Teacher: Profant Martin
- Teacher: Schuster Radek
Cílem kurzu je podrobně seznámit studenty s teoriemi a metodami analytické filozofie. Vyložit a interpretovat klíčové myšlenky hlavních představitelů analytické filozofické tradice a ukázat jejich vzájemné souvislosti. Prozkoumat vztahy mezi jazykem, myšlením a světem pomocí logiky a filozofické gramatiky. Naučit studenty analyzovat problémy a otázky filozofie a vědy jako problémy a otázky zformulované v jazyce, k jejichž řešení je třeba nejprve porozumět tomu, jak jazyk funguje.
- Teacher: Moural Josef
- Teacher: Schuster Radek