Cílem předmětu je vysvětlit studentům problematiku podnikání. Součástí předmětu je výuka problematiky tvorby podnikatelského záměru, kdy studenti využívají tyto informace k vytvoření a prezentaci vlastního podnikatelského záměru v cizím jazyce.

Předmět navazuje na získané základy v rámci předmětu Podniková ekonomika 1. Rozšiřuje oblast znalostí a dovedností z oblasti ekonomiky a řízení firem, a to i s přihlédnutím na podmínky globalizujícího se prostředí. Prohlubuje znalosti v produkční oblasti, objasňuje problematiku finančního, investičního, strategického řízení podniku. Studenti se naučí aplikovat ekonomickou teorii prostřednictvím vhodných metod s praktickými příklady podnikatelských a řídících rozhodnutí. U studentů se vytvoří dovednosti a znalosti nutné k práci manažerů a ekonomů.

Poskytnout potřebné znalosti pro zásadní postupy v oblasti podnikání. Naučit studenty orientovat se v prostředí podnikatele. Vysvětlit základní pojmy a metody podnikatelské praxe.
Vstupní, samostatná část do základů podnikové ekonomiky. Poskytuje komplexní pohled na podnik. Seznamuje s pojmy, podstatou, kategoriemi, procesy a výstavbou podnikového hospodářství. Objasňuje cíle, funkce, činnosti podnikových vazeb. Seznamuje se strukturou podniku a jeho jednotlivými činnostmi a vazbami. Vytvoří se tak základ pro výuku navazujících předmětů.

Předmět navazuje na získané základy v rámci předmětu Podniková ekonomika 1. Rozšiřuje oblast znalostí a dovedností z oblasti ekonomiky a řízení firem, a to i s přihlédnutím na podmínky globalizujícího se prostředí. Prohlubuje znalosti v produkční oblasti, objasňuje problematiku finančního, investičního, strategického řízení podniku. Studenti se naučí aplikovat ekonomickou teorii prostřednictvím vhodných metod s praktickými příklady podnikatelských a řídících rozhodnutí. U studentů se vytvoří dovednosti a znalosti nutné k práci manažerů a ekonomů.

Seznámit studenty s vývojem projektového managementu (PM), se systémovým, procesním a znalostním přístupem k PM, se základními pojmy PM, s předprojektovou fází PM a studií proveditelností. Seznámit s definováním projektu, s projektovými plány a vypracováním jednotlivých druhů plánů, s řízením projektu ve fázi realizace, s managementem komunikace, kvality a projektových rizik, s definováním výkonnosti a s kontrolingovými metodami PM, s obchodní činností při řízení projektu a s uzavřením projektu, Naučit studenty základy používání program MS Project na podporu PM. Studenti budou připraveni pro získání certifikátu stupně D Společnosti pro projektové řízení (člen IPMA).
Vstupní, samostatná část do základů podnikové ekonomiky. Poskytuje komplexní pohled na podnik. Seznamuje s pojmy, podstatou, kategoriemi, procesy a výstavbou podnikového hospodářství. Objasňuje cíle, funkce, činnosti podnikových vazeb. Seznamuje se strukturou podniku a jeho jednotlivými činnostmi a vazbami. Vytvoří se tak základ pro výuku navazujících předmětů.
Seznámit studenty se základními pojmy a metodami systémových přístupů a jejich aplikací v managementu a připravit je ke komplexnímu, systémovému pohledu na socioekonomické problémy.