Cílem je seznámit studenty nebiologických oborů se základy ekologie a hlavními oblastmi ochrany životního prostředí včetně navázání problematiky na učivo průřezového tématu RVP Environmentální výchova.
- Teacher: Traxmandlová Iva
Cílem předmětu je studenty přímo v terénu na reálných příkladech seznámit se současným stavem krajiny. Studenti se také seznámí s možnostmi využití exkurzí v krajině k prohloubení výuky některých geovědních témat. Studenti přímo v terénu zpracovávají projekty, zaměřené na hlubší pochopení problematiky vertikální i horizontální struktury krajiny, hodnocení krajinného rázu, trvale udržitelného rozvoje a využívání krajiny. Jeden z úkolů bude zaměřen na praktický nácvik komplexního krajinně-ekologického výzkumu.
- Teacher: Kuberská Markéta
- Teacher: Stacke Václav
- Teacher: Vočadlová Klára
- Teacher: Kuberská Markéta
- Teacher: Mentlík Pavel
- Teacher: Stacke Václav
- Teacher: Vočadlová Klára
Student získá vhled do didaktiky geologických věd. Dále získá přehled o existujících učebnicích, populární a odborné literatuře a možnostech výuky geologie (metody, prostředky).
- Teacher: Mergl Michal
- Teacher: Hladovcová Klára
- Teacher: Mentlík Pavel
- Teacher: Mergl Michal
- Teacher: Vočadlová Klára
Ověřit studentovu schopnost samostatné odborné práce v oboru.
- Teacher: Mergl Michal
Ověřit studentovu schopnost samostatné odborné práce v oboru.
- Teacher: Mergl Michal
- Teacher: Traxmandlová Iva
Ověřit studentovu schopnost samostatné odborné práce v oboru.
- Teacher: Mergl Michal
- Teacher: Traxmandlová Iva
Identifikovat v rámci exkurze běžně rozšířené druhy flóry, fauny, půd, hornin a dalších přírodnin v ČR a aplikovat tyto znalosti do výuky ve škole (ZŠ a SŠ). Demonstrovat typické zástupce v terénu s výkladem determinačních znaků, ekologie, u živočichů etologie. Analyzovat přírodně a humánně geografické problémy a připravit jejich prezentaci pro výuku v souladu s RVP.
- Teacher: Chocholoušková Zdeňka
- Teacher: Kout Jiří
- Teacher: Mergl Michal
- Teacher: Traxmandlová Iva
- Teacher: Vágnerová Petra
Seznámit studenty se metodami geologického a paleontologického výzkumu v terénu a význačnými geologickými a paleontologickými lokalitami.
- Teacher: Mergl Michal
Prakticky seznámit studenty se specifickou oblastí, jako je kras, hory či velehory, vulkanická obast nebo pobřeží moře. Studenti se seznámí s místními ekosystémy (zástupci živé i neživé přírody) a specifickými krajinnými systémy (jejich humánní a fyzicko-geografickou složkou).
- Teacher: Chocholoušková Zdeňka
- Teacher: Hradská Ivana
- Teacher: Kout Jiří
- Teacher: Mergl Michal
- Teacher: Traxmandlová Iva
Seznámit studenty rozšířením, ekologií a významem významných zástupců fauny bezobratlých a obratlovců na území České republiky s důrazem na otázky jejich ochrany.
- Teacher: Hradská Ivana
- Teacher: Kout Jiří
- Teacher: Mergl Michal
Ověřit studentovu schopnost samostatné odborné práce v oboru.
- Teacher: Mergl Michal
Seznámit studenta se základními pojmy a mechanismy mikroevoluce, speciace, makroevoluce a významu evolučních teorií.
- Teacher: Mergl Michal
Ukázat základní metody a metodické postupy v jednotlivých etapách geografického výzkumu, umožnit srovnání přístupů k výzkumu ve fyzické a sociální geografii. Vysvětlit základní kritéria úspěšnosti geografického výzkumu - odpovídající volbu cílů a metod práce, vyhodnocení výsledků, etiku vědecké práce, obsahové i formální náležitosti. Napomoci studentům při volbě jejich výzkumného zaměření. Demonstrovat specifika vědecké práce v softwarovém balíčku MS Office. Vysvětlit základní pravidla tvorby vědeckého textu.
- Teacher: Dokoupil Jaroslav
- Teacher: Mentlík Pavel
- Teacher: Pavelka Jaroslav
- Teacher: Pavelka Jaroslav
- Teacher: Pavelka Jaroslav
- Teacher: Kout Jiří
- Teacher: Pavelka Jaroslav
- Teacher: Jízbová Michaela
- Teacher: Kout Jiří
- Teacher: Mergl Michal