Naučit studenty aktivně se účastnit a vést obchodní jednání, naučit jak vyhotovit zápis z jednání, plánovat služební cestu, pracovat s externími cizojazyčnými zdroji.
Seznámit studenty s mechanismy a principy řízení ubytovacích a stravovacích zařízení, praktickými poznatky z organizace a řízení hotelového a stravovacího provozu. Rozšířit znalosti v oblasti specifického postavením cestovního ruchu a pohostinství na trhu.
Zprostředkovat základní charakteristiky turismu, interpretovat je a ilustrovat je na jednoduchých praktických příkladech. Definovat základní pojmy z oblasti turismu. Identifikovat význam turismu v ekonomice státu a regionu, včetně jeho multiplikačních efektů. Zprostředkovat klasifikaci a strukturu jednotlivých služeb turismu. Charakterizovat historický vývoj cestování a turismu. Popsat a uvést příklady vzájemných vztahů turismu a okolního prostředí (životní prostředí, kultura apod.) Zprostředkovat základní informace o službách turismu a informovat o trendech a subjektech turismu v národním, mezinárodním i globálním kontextu. Naučit získávat aktuální informace o odvětví turismu a pracovat s nimi.
Zprostředkovat hlavní principy a specifika marketingového managementu podniků působících v odvětví služeb. Popsat a vysvětlit základní charakteristiky a specifika služeb. Vysvětlit strategické a operativní koncepty managementu podniků služeb. Charakterizovat základní aspekty managementu kvality služeb a procesů poskytování služeb. Zprostředkovat specifika v řízení nákladů, stanovování ceny, marketingu, HR, kontrolních procesech podniků poskytujících služby. Prodiskutovat nové tendence ve vývoji managementu služeb s důrazem na service design. S využitím případových studií procvičit specifika managementu podniků poskytujících služby.
Vymezit komplexitu trhu a identifikovat dynamické tržní struktury. Vyhledávat, analyzovat a zpracovávat informace o trhu. Specifikovat systémové přístupy a identifikovat systémové archetypy v managementu. Vysvětlit podstatu systémové dynamiky a proces tvorby systémově dynamického modelu. Charakterizovat metodologii systémů a molekuly systémů. Objasnit behaviorální modely trhu z pohledu podniku a dalších institucí.
Poskytnout základní informace z oblasti grafického desingu v prostředí marketingu, osvojit si práci s nejčastějšími nástroji, seznámit se s hlavními procesy grafické práce a s možnostmi úspěšné prezentace, dále informovat o základních principech tvorby reklamního textu a o nejdůležitějších lexikálních a stylistických prostředcích.
Seznámit studenty s mechanismy a principy marketingového řízení lázeňských zařízení, praktickými poznatky z organizace a řízení lázeňského domu. Rozšířit znalosti v oblasti specifického postavením cestovního ruchu a lázeňství na trhu.
Zprostředkovat hlavní principy, specifika a postupy řízení jednotlivých typů podniků služeb a dalších subjektů, které působí v odvětví cestovního ruchu. Charakterizovat podnikovou a organizační kulturu a etiku, metody personálního, finančního, informačního a destinačního managementu v podnicích a subjektech cestovního ruchu. Popsat možnosti kooperace, integrace a partnerství v cestovním ruchu a uvést relevantní příklady. Charakterizovat legislativní normy a podnikatelské prostředí v oblasti cestovního ruchu.
Zprostředkovat přehled o územním aspektu cestovního ruchu jako významné charakteristice a specifickém rysu tohoto odvětví. Poskytnout základní orientaci o atraktivitách a předpokladech cestovního ruchu v ČR, Evropě a ve světě. Zprostředkovat metody pro analýzu vybrané oblasti (destinace) z hlediska geografie cestovního ruchu. Popsat a na příkladech ilustrovat možnosti interpretace území, typy atraktivit cestovního ruchu a možnosti jejich využití a komercializace v cestovním ruchu. Popsat rajonizaci cestovního ruchu v ČR. Charakterizovat a na příkladech ukázat dopady cestovního ruchu na území. Identifikovat a představit proudy cestovního ruchu v ČR a ve světě. Prakticky ukázat klíčové aspekty geografie cestovního ruchu při exkurzi.

Seznámit studenty s organizací vysokého školství v ČR, legislativou a organizací studia na vysoké škole. S využitím e-learningu realizovat výcvik ve vyhledávání a využívání ekonomických informačních pramenů, katalogů a vybraných ekonomických databází. Seznámit se zásadami vědecké etiky, s normami citování zdrojů a procvičit jejich využívání v krátkých úkolech v e-learningu. Vysvětlit metodiku zpracování seminárních prací, metodologii sběru dat, charakterizovat základní vědecké metody a zásady prezentování výsledků odborné práce.