Cílem předmětu je získání a rozvíjení teoretických a praktických dovedností v oblasti základů matematické analýzy a pravděpodobnosti, které student/ka využije v dalším studiu.
Studenti získají praktické znalosti při aplikací základů mechaniky v dílenském prostředí. Jednotlivé poznatky jsou demonstrovány formou ručních a strojních operací při zpracování polotovarů (dřevo, plastové profily UMT) Poznatky jsou převáděny na různá reálná technická zařízení nebo didaktické modely.
Cílem předmětu je vytvoření základních představ o použití základních elektronických součástek (diskrétních i integrovaných) v podmínkách učiva ZŠ ve vzdělávací oblasti Člověk a svět práce. Důraz je kladen na didaktickou transformaci látky do učiva v této oblasti RVP ZV a ŠVP - především do tematických celků Design a konstruování a Provoz a údržba domácnosti. Výuka je založena na demonstraci a modelování základních obvodů pomocí elektronických stavebnic vhodných pro výuku na ZŠ.
Cílem předmětu je seznámit studenta se základním zpracováním, vlastnostmi a užitím vybraných nekovových materiálů jako dřevní suroviny, plastů a polotovarů z nich vyráběných. Obsah předmětu je upraven pro potřeby učitelství technických předmětů na ZŠ v souladu s RVP ZŠ.
Cílem předmětu je seznámit studenta se základním zpracováním, vlastnostmi a užitím vybraných nekovových materiálů jako dřevní suroviny, plastů a polotovarů z nich vyráběných. Obsah předmětu je upraven pro potřeby učitelství technických předmětů na ZŠ v souladu s RVP ZŠ.
Rozpoznat vyučovací metody a formy v pracovních činnostech. Diagnostikování u dětí předškolní věku. Příprava učitele na vyučovací jednotku, volba vyuč. metod, forem a prostředků. Příprava výukových projektů. Rozbor výukové praxe.
Cílem předmětu je uvést studenta do oblasti vědy a techniky v moderní civilizaci a přiblížit příčiny a podmínky vzniku techniky a hlavních vývojových etap vědy v historii lidstva.
Cílem předmětu je získání základní znalostí z teorie elektromagnetického pole pro potřeby výuky v technických předmětech na ZŠ. Výuka je založena na matematickém aparátu střední školy. Důraz je kladen na didaktickou transformaci látky do učiva vzdělávací oblasti Člověk a svět práce z RVP ZV (především do tematických celků Design a konstruování a Provoz a údržba domácnosti).
Seznámení se systémem Lego dacta. Technické činnosti při použití stavebnice Lego technic. Soubor projektů pro děti od 7 let s použitím stavebnice Lego Project Set. Výukové projekty postavené na využití stavebnice Lego. Principy a užitečnost projektů, mezipřemětové povahy s uplatněním skupinové práce a řešení problémů. Možnosti využití Lego Mindstorms.
Výroba loutek, maňásků pro jednu ruku, prstových maňásků a hraček různými technikami s využitím různých materiálů a jejich využití.
Seznámit studenty s postavením a úkoly pracovních činností na 1. st. ZŠ, umístěním předmětu v učebním plánu a RVP, seznámit s teoretickými poznatky o materiálech, výrobě. Aplikace poznatků na pracovních námětech, práce s různými materiály. Realizace montážních a demontážních prací. Ukázka stolování a přípravy pokrmů. Realizace pracovních námětů z oblasti lidových zvyků a řemesel.
Seznámit studenty s postavením a úkoly pracovních činností v předškolním zařízení, umístěním předmětu ve školním vzdělávacím programu, teoretickými poznatky o materiálech, výrobě. Aplikace poznatků na pracovních námětech, práce s různými materiály. Realizace montážních a demontážních prací. Ukázka stolování a sebeobslužné práce. Realizace pracovních námětů z oblasti lidových zvyků a řemesel.
Cílem předmětu je příprava vychovatele na pracovní činnosti v mimoškolní výchově, uvědomění si možností a mezí pracovních činností vzhledem k individuálním schopnostem dětí a mládeže.
Student získá základní znalosti z oblasti financí, především se naučí využívat různé finanční instrumenty ve svém každodenním životě. Bude schopen uvědoměle a odpovědně rozhodovat o svých nebo svěřených finančních prostředcích. Orientuje se v základních pojmech z oboru finančnictví.
Cílem předmětu je seznámit studenty se základy teorie pravděpodobnosti, naučit je pojmům z teorie náhodných veličin a vést je k nalézání souvislostí mezi teorií pravděpodobnosti a klasickými i novými přírodními zákony.
Cílem předmětu je získání a rozvíjení teoretických a praktických dovedností v oblasti elementární matematické analýzy a základů matematické statistiky. Aktuální situace je totiž taková, že se velká část studentů se základy matematické analýzy ani se základy statistiky nemá možnost seznámit na střední škole. Proto by bylo vhodné jednak zopakovat elementární funkce, jednak v rámci tohoto opakování "připravit" některé pro začátečníky obtížnější pojmy (limita, spojitost,derivace). Ve druhé polovině semestru by byli studenti formou praktického kursu obeznámeni se základy matematické statistiky.
Předmět je zaměřen na tvorbu statistických modelů, které lze využít jak v praktických úlohách v praxi, tak i na tvorbu modelů, které lze využít v prostředí výuky na základní a střední škole. Základem je popisná statistika včetně názorných grafických zpracování. Dále jsou studovány lineární regresní modely, klasické intervalové odhady (zaměřené především na klasické případy normálních dat) a z nich odvozené testování statistických hypotéz. Závěrem jsou zmíněny také metody kvalitativní statistiky včetně způsobů zpracování takovýchto údajů a tvorby správných dotazníkových šetření.
Studenti se seznámí s matematickým softwarem Mathematica (firmy Wolfram) . Cílem je naučit studenta pracovat s jednotlivými částmi programu tak, aby je mohl používat souběžně s výukou v ostatních předmětech. Důraz kladen především na tvorbu matematických modelů v jednotlivých disciplínách.Student / ka by měl zvládnou také základy programování v prostředku Mathematica, aby byl schopen řešit i složitější problematiku.
Výuka je zaměřena na získání rozšířených znalostí v prostředí programu Matematica tak, aby je student mohl využívat bezprostředně ve výuce. A to jak na fakultě , tak i bezprostředně při výuce na základní škole. Zároveň student získá schopnost pracovat s interaktivní tabulí.Všechny tyto dovednosti si procvičí i pomocí samostatných seminárních prací.
Výroba a příprava divadelních scén v podmínkách třídy. Výzdoba třídy a výrobky vhodné pro tyto účely. Podíl dětí na výzdobě. Lidové zvyky a tradice.