Cílem předmětu je procvičit a prohloubit látku, která byla obsahem bakalářského studia především v předmětech Morfologie 1 a 2 a Syntax. Látka bude systematicky procvičována na složitějším jazykovém materiálu, v případě potřeby bude objasněna příslušná teorie. Těžiště předmětu je ale v opakování, prohlubování a procvičování. Tematická náplň předmětu se bude částečně řídit potřebami a požadavky studentů.
Die Studierenden erwerben didaktisches Wissen und didaktische Kompetenzen für den Unterricht in Deutsch als Fremdsprache an Mittelschulen. 

Vybavit studenty teoretickými znalostmi o stavbě německé věty. Získat potřebné dovednosti pro správné tvoření a užívání vět v ústní i písemné komunikaci. Studenti se seznámí s hlavními rysy a principy valenční gramatiky. Během celého semestru je zároveň teoretické vědění aplikováno prakticky - studenti procvičují v seminářích tvorbu složitějších větných konstrukcí

Seznámit studenty se zvukovými formami jazyka a jejich fungováním. Pracovat s jevy zatíženými interferencí. Dosáhnout úrovně výslovnosti C1.1.

Student rozšíří již získané základní vědomosti o problematice výuky cizího jazyka s důrazem na specifika německého jazyka. Zvládne terminologii didaktického diskurzu česky i německy. Student definuje jazykové dovednosti a specifika práce s nimi, uvědomuje si provázanost všech činitelů a forem vyučovacího procesu. Získá nejen znalosti o problematiku evaluace (hodnocení) a korekce chyb, ale i obecný přehled o jazykové politice sjednocující se Evropy a jejích principech a dokumentech. Osvojí si základy analýzy učebních materiálů.

Cílem předmětu je rozšířit již získané základní vědomosti o problematice vyučování (viz předměty Obecná didaktika pro ZŠ a Pedagogická psychologie A) a jejich propojení s poznatky didaktiky cizojazyčného vyučování (specifika německého jazyka). Těžiště tvoří rozvoj kompetencí učitele ZŠ v cizojazyčném vyučování (DaF), osvojení dovedností reflexe a sebereflexe, vytváření vlastních učebních materiálů, kvalitních jazykových testů a kreativní práce s chybou. Cílovou skupinou jsou žáci ZŠ s jazykovou úrovní A1/2 (NJ jako druhý cizí jazyk). Důraz je kladen rovněž na rozvoj schopnosti sebehodnocení u žáků, na zohledňování žáků se specifickými poruchami učení. Kurz je koncipován jako teoretická příprava pro následné praktické didaktické předměty s možností profilace. Všechny teoretické znalosti jsou dle možností uplatňovány ve výuce v rámci pedagogických praxí a následně evaluovány v seminářích didaktiky.