Úkolem disciplíny je docílení všestranného rozvoje hudebních schopností studenta, především pak jeho tonálního cítění, rytmické, melodické a harmonické představivosti, hudební paměti a vokální kreativity. Konkrétním cílem je schopnost pohotové a přesné reprodukce melodie z listu, respektive její analýza a zápis.
Seznámení studentů oboru MŠ se základy hudební teorie, rozvíjení jejich pěveckých, rytmických a intonačních dovedností, seznámení se základy taktovací techniky. Výuka vede prostřednictvím činností k aktivnímu vnímání hudby a k jejímu využití jako svébytného prostředku komunikace.
Uvést studenty do problematiky instrumentálních dovedností ve hře na klavír a rozvíjet je dle pokynů vyučujícího. Porozumět vytváření klavírního doprovodu písní. Uvědomit si specifika pěveckých činností při rozezpívání. Naučit se používat základní pěvecké dovednosti a návyky. Poznat problematiku hlasové výchovy dětí a dospělých.
Uvést studenty do problematiky instrumentálních dovedností ve hře na klavír a rozvíjet je dle pokynů vyučujícího. Porozumět vytváření klavírního doprovodu písní. Uvědomit si specifika pěveckých činností při rozezpívání. Naučit se používat základní pěvecké dovednosti a návyky. Poznat problematiku hlasové výchovy dětí a dospělých.
Tento předmět navazuje na předchozí DIMŠ1 a DIMŠ2. Student si osvojí zejména prostřednictvím praktických činností nezbytné penzum dovedností, vědomostí a postojů potřebných pro výuku hudební výchovy v předškolních zařízeních v duchu probíhající integrativní koncepce vzdělávání (RVP-ŠVP).
Prostřednictvím činností instrumentálních, pohybových, poslechových a pěveckých získá student/ka vědomostní i dovednostní potenciál a) pro výuku hudební výchovy v předškolských zařízeních,b) pro tvorbu metodických řad v oblasti hudebních činností,c) pro účelnou integraci hudebních aktivit v rámci oboru (propojení hudebních činností) i mezioborové integrace (v souvislosti s tematickými celky ŠVP i vzdělávacími oblastmi RVP).
Hudební teorie a harmonie přináší základní znalosti z teoretické výbavy budoucího hudebníka či pracovníka v oblasti hudební kultury. Cílem první části tohoto předmětu je orientace ve všeobecné hudební nauce a jejích součástech.
Seznámení studentů oboru MŠ se základy hudební teorie, rozvíjení jejich pěveckých, rytmických a intonačních dovedností, seznámení se základy taktovací techniky. Výuka vede prostřednictvím činností k aktivnímu vnímání hudby a k jejímu využití jako svébytného prostředku komunikace.