Uvést studenty do problematiky motorických předpokladů, jejich vývoje, diagnostiky a rozvoje. Student vysvětlí základní termíny v oblasti motorických předpokladů, zařadí jednotlivé motorické schopnosti, předpoví úroveň motorické schopnosti na různé úrovni ontogeneze, sestaví diagnostický systém, změří úroveň vybraných předpokladů, analyzuje výsledky měření, navrhne metody rozvoje vybraných motorických schopností.
- Teacher: Čepička Ladislav
Cílem předmětu je rozvinout studentovy předpoklady a kompetence k řešení odborných problémů, ověřit jeho schopnost syntézy poznatků a jejich aplikace na vybrané téma.
- Teacher: Čepička Ladislav
Uvést studenty do problematiky výuky školního i komerčního lyžování.
Seznámit studenty s praktickými dovednostmi z oblasti techniky a metodiky sjíždění a zatáčení - druhy oblouků, metodikou nácviku.
Objasnit pojmy a rozebrat problémy ostatních pohybových aktivit v horách, didaktiky lyžování, lyžování dětí, lyžování starší populace a zdravotně postižených.
Připravit studenty pro splnění požadavků (MŠMT) licence "Instruktor lyžování".
- Teacher: Benešová Daniela
- Teacher: Čepička Ladislav
- Teacher: Kalistová Petra
- Teacher: Sůva Matěj
- Teacher: Švátora Karel
- Teacher: Valach Petr
- Teacher: Votík Jaromír
- Teacher: Zeman Radek
Uvést studenty do problematiky výuky sportovních her a atletiky na 1.stupni ZŠ.
Vysvětlit metodické postupy při nácviku základních herních činností jednotlivce, útočných a obranných kombinací, atletických dovedností.
- Teacher: Fajfrlíková Tereza
- Teacher: Kalistová Petra
Předmět pro studenty v double degree studijním programu Pedagogika pohybové prevence, vyučovaný v anglickém jazyce. Studenti získají schopnost vymezení problému a sestavení nárysu výzkumného plánu, osvojí si pokročilejší metody a techniky techniky výzkumu, rozšíří své kompetence v oblasti tvorby a hodnocení testů. Bude rozvíjena schopnost kritického hodnocení výzkumných prací a dovednosti práce na výzkumném projektu, publikace výsledků a práce v mezinárodním týmu.
- Teacher: Čepička Ladislav
- Teacher: Gabryś Tomasz
1. Uvést studenty do problematiky cvičení dětí mladšího školního věku se zdravotními aspekty. Seznámit je s neurofyziologickými zákonitostmi řízení motoriky. Aplikovat tyto teoretické podklady k následnému sestavování pohybové intervence, jež povede k fyziologické posturální funkci dětí. Prostřednictvím zpětné vazby umocnit přesné provádění jednotlivých cvičebních tvarů s vědomou kontrolou a optimálním dýcháním.
Vytvořit představu vhodné pohybové aktivity při vybraných interních oslabeních.
2. Uvést studenty do problematiky základního plavání a elementární plavecké gramotnosti, vodní záchrany, bezpečnosti a organizaci plaveckého výcviku.
- Teacher: Kalistová Petra
- Teacher: Zeman Radek
1. Uvést studenty do problematiky cvičení dětí mladšího školního věku se zdravotními aspekty. Seznámit je s neurofyziologickými zákonitostmi řízení motoriky. Aplikovat tyto teoretické podklady k následnému sestavování pohybové intervence, jež povede k fyziologické posturální funkci dětí. Prostřednictvím zpětné vazby umocnit přesné provádění jednotlivých cvičebních tvarů s vědomou kontrolou a optimálním dýcháním.
Vytvořit představu vhodné pohybové aktivity při vybraných interních oslabeních.
Uvést studenty do problematiky aplikovaných pohybových aktivit. Charakterizovat základní metody a principy integrace postiženého žáka do vyučování tělesné výchovy na 1. st. ZŠ. Představit praktické způsoby integrace dle konkrétního druhu postižení.
2. Uvést studenty do problematiky základního plavání a elementární plavecké gramotnosti, vodní záchrany, bezpečnosti a organizaci plaveckého výcviku.
- Teacher: Kalistová Petra
- Teacher: Zeman Radek
Uvést studenty do problematiky výuky sportovních her a atletiky na 1.stupni ZŠ.
Vysvětlit metodické postupy při nácviku základních herních činností jednotlivce, útočných a obranných kombinací, atletických dovedností.
- Teacher: Fajfrlíková Tereza
- Teacher: Charvát Luboš
- Teacher: Kalistová Petra
Uvést studenty do problematiky výuky pohybových činností, didaktické terminologie, představit teoretický základ didaktiky tělesné výchovy se zaměřením na realizaci a zpětnou analýzu vyučovacího procesu.
- Teacher: Fajfrlíková Tereza
- Teacher: Kalistová Petra
Uvést studenty do problematiky výuky školního i komerčního lyžování.
Seznámit studenty s praktickými dovednostmi z oblasti běhu na lyžích, techniky a metodiky sjíždění a zatáčení - všestranná a specializovaná průprava.
Objasnit pojmy a rozebrat problémy v oblasti techniky a metodiky běhu na lyžích a sjíždění a zatáčení, bezpečnosti při pobytu v horách a při přípravě a údržbě lyží - běžeckých i sjezdových.
- Teacher: Benešová Daniela
- Teacher: Čepička Ladislav
- Teacher: Fajfrlíková Tereza
- Teacher: Charvát Luboš
- Teacher: Kalistová Petra
- Teacher: Švátora Karel
- Teacher: Valach Petr
- Teacher: Votík Jaromír
- Teacher: Zeman Radek
Poskytnout studentům základní orientaci v oblasti tělesné výchovy, sportu a pohybové rekreace. Student užívá základní termíny, zařadí jednotlivé obory a podobory kinantropologie, rozlišuje mezi různými formami a druhy pohybu, rozpozná strukturu tělesných cvičení, aplikuje poznatky do oblasti hodnocení motoriky člověka, vyhledá prostřednictvím elektronických informačních zdrojů potřebné studijní materiály, zpracuje samostatnou práci.
- Teacher: Čepička Ladislav
Uvést studenty do problematiky základní gymnastiky
- gymnastické názvosloví
- zásady "správného" držení těla
- sestavení rušné a průpravné části vyuč. jednotky
- uvolňovací, posilovací a protahovací cvičení
Uvést studenty do problematiky didaktiky gymnastiky
- názvosloví cvičení na nářadí
- specializované gymnastické průpravy
- průpravná cvičení
- bezpečnost, dopomoc a záchrana při gymnastice
- základní jednoduché cvičební tvary sportovní gymnastiky
Uvést studenty do problematiky teorie tělesných cvičení
- anatomická podstata "správného" držení těla
- tělesná cvičení
- pohybové schopnosti - struktura, diagnostika, metody rozvoje
- motorický vývoj
- ontogeneze motoriky
- Teacher: Kavalířová Gabriela
Předmět je zaměřen na rozvoj odborných kompetencí a praktických dovedností v oblasti plavání a vodních aktivit osob s různým typem postižení a oslabení. Představit studentům možnosti pohybové rekreace ve vodním prostředí, pohybových aktivit u jedinců s oslabením v rámci vodního prostředí ve wellness a vodních sportů osob s postižením. Preventivní působení vodního prostředí v oblasti zdravého životního stylu klientů v lázeňském prostředí.
- Teacher: Zeman Radek
Cílem předmětu je vybavit studenty učitelských oborů (s výjimkou studentů oborové tělesné výchovy) základními znalostmi a dovednostmi souvisejícími s tělovýchovnými aktivitami na základních a středních školách. Předmět je především zaměřen na tyto disciplíny: zdravotní tělesná výchova, moderní pohybové formy a redukční cvičení, úpoly a sebeobrana, badminton, florbal, basketbal, volejbal, stolní tenis, kondiční posilování.
Předmět se zaměřuje na problematiku právních aspektů vybraných školních aktivit, na základní aspekty výuky tělesné výchovy na školách a na základní didaktické aspekty výuky TV na školách různých typů.
- Teacher: Fajfrlíková Tereza
- Teacher: Kalistová Petra
- Teacher: Sůva Matěj
- Teacher: Sůva Matěj
- Teacher: Švátora Karel
- Teacher: Zeman Radek
Uvést studenty do problematiky techniky a metodiky základního bruslení a základů ledního hokeje, krasobruslení a rychlobruslení.
Upozornit na bezpečnostní zásady a úrazovou zábranu při pohybu na ledové ploše.
Představit vhodné formy organizace při kolektivní výuce bruslení a ledního hokeje a prostředky k zvládnutí základních bruslařských návyků a herních činností jednotlivce.
Seznámit studenty s historií bruslení, ledního hokeje, kraso- a rychlobruslení, s odbornou terminologií, metodikou nácviku a pravidly jednotlivých sportovních disciplín.
- Teacher: Benešová Daniela
- Teacher: Fajfrlíková Tereza
- Teacher: Charvát Luboš
- Teacher: Kalistová Petra
- Teacher: Sůva Matěj
- Teacher: Švátora Karel
- Teacher: Votík Jaromír
Představit studentům vědomostní základy teorie a didaktiky florbalu a volejbalu, jejich pravidel a uvést na elementární úrovni do praktického nácviku a zdokonalování individuálních a skupinových herních činností. Student používá základní vědomosti a herní dovednosti z florbalu a volejbalu, posoudí jejich úroveň osvojení a aplikuje v praxi.
- Teacher: Švátora Karel
Cílem předmětu je vybavit studenty celého spektra učitelských oborů (s výjimkou studentů oborové tělesné výchovy) základními znalostmi a dovednostmi souvisejícími s tělovýchovnými aktivitami na základních a středních školách. Předmět je zaměřen na tyto oblasti: pěší turistika, vodní turistika, cykloturistika, základy outdoorových aktivit, sport a pobyt v přírodě, základy sportovního lezení, in-line bruslení, zimní turistika, sjezdové lyžování a snowboarding.
Předmět se zaměřuje na problematiku právních aspektů mimorozvrhových školních akcí se sportovním zaměřením, na základní bezpečnostní aspekty mimorozvrhových školních akcí se sportovním zaměřením, na základní organizační a didaktické zásady mimorozvrhových školních akcí se sportovním zaměřením.
- Teacher: Benešová Daniela
- Teacher: Kalistová Petra
- Teacher: Knappová Věra
- Teacher: Sůva Matěj
- Teacher: Zeman Radek
Uvést studenty do problematiky moderních pohybových forem.
Seznámit studenty se zdravotními a fyziologickými aspekty jednotlivých druhů cvičení.
- Teacher: Kalistová Petra
Představit studentům vědomostní základy teorie a didaktiky basketbalu, fotbalu,florbalu a volejbalu, jejich pravidel a uvést na elementární úrovni do praktického nácviku a zdokonalování individuálních a skupinových herních činností.
- Teacher: Benešová Daniela
- Teacher: Charvát Luboš
- Teacher: Kotorová Petra
- Teacher: Sůva Matěj
- Teacher: Švátora Karel
- Teacher: Votík Jaromír
Studenti získají odborné kompetence pro vymezení problému a sestavení výzkumného plánu, osvojí si pokročilejší metody a techniky výzkumu, rozšíří své kompetence v oblasti tvorby a hodnocení testů. Bude rozvíjena dovednost kritického hodnocení výzkumných prací.
- Teacher: Čepička Ladislav
- Teacher: Gabryś Tomasz