Představit vybrané základní pojmy, metody a postupy používané v operativním řízení podniku. Jedná se v první řadě o oblast podnikových procesů, jejich modelování, následné analýzy a optimalizace. Následuje úvod do problematiky výrobních procesů s čímž je spojena problematika uspořádání pracoviště (veškeré metody jde aplikovat i v oblasti služeb). Dále následují normy a standardy, řízení jakosti. Následuje popis vybraných metod určených k optimalizaci a racionalizaci podnikových procesů.
Seznámit studenty se základními metodami projektového managementu (PM), se systémovým, procesním a znalostním přístupem k PM, se základními pojmy PM, s předprojektovou fází PM a studií proveditelností. Seznámit s definováním projektu, s projektovými plány a vypracováním jednotlivých druhů plánů, s řízením projektu ve fázi realizace, s managementem komunikace, kvality a projektových rizik, s definováním výkonnosti a s kontrolingovými metodami PM, s obchodní činností při řízení projektu a s uzavřením projektu. Naučit studenty základy používání SW nástrojů podpory PM.
Cílem předmětu je poskytnout komplexní pohled na podnik, seznámit s pojmy, podstatou, kategoriemi, procesy a výstavbou podnikového hospodářství. Předmět objasňuje cíle, funkce a činnosti podnikových vazeb. Seznamuje se strukturou podniku a jeho jednotlivými činnostmi a vazbami. Vytvoří se tak základ pro výuku navazujících předmětů.
Cílem předmětu je seznámit studující s podstatou a principy sociálního podnikání. Nejprve se kurz zaměří na význam sociální ekonomiky a jejího působení, následně vymezí definiční znaky sociálního podnikání, což dál bude rozvíjeno na rozboru vybraných příkladů, a na aplikaci těchto poznatků v rámci vlastního podnikatelského projektu. Studující budou vytvářet projekt vlastního sociálního podnikání s podporou a konzultacemi s odborníky a odbornicemi z praxe.
Seznámit se základními vývojovými trendy managementu a výzvami, které přináší 21 st. pro management. Vysvětlit význam, přístupy a zásady managementu v organizacích. Objasnit principy a postupy pro výkon sekvenčních a paralelních manažerských funkcí. Charakterizovat práci manažerů na různých úrovních řízení a vést k pochopení významu manažerské práce v různých organizacích i rozdílných kulturách. Představit studentům příklady dobré praxe a diskutovat případové studie.

Poskytnout potřebné znalosti pro zásadní postupy v oblasti podnikání. Naučit studenty orientovat se v prostředí podnikatele. Vysvětlit základní pojmy a metody podnikatelské praxe.

Představit vybrané základní pojmy, metody a postupy používané v operativním řízení podniku. Jedná se v první řadě o oblast podnikových procesů, jejich modelování, následné analýzy a optimalizace. Následuje úvod do problematiky výrobních procesů s čímž je spojena problematika uspořádání pracoviště (veškeré metody jde aplikovat i v oblasti služeb). Dále následují normy a standardy, řízení jakosti. Následuje popis vybraných metod určených k optimalizaci a racionalizaci podnikových procesů.
Poskytnout přehled o kategoriích podnikové ekonomiky, o podstatě podniku a podnikání, efektivnosti, cílech a typologii podniků, činnostech či funkcích podniku, majetkové a kapitálové výstavbě podniku, organizační struktuře podniku, nástrojích ekonomické analýzy, podnikových financích a investiční činnosti i o některých specifických ekonomikách.